תפריט נגישות

סמל אברהם (אבי ג'ינג'י) נוימן ז"ל

אברהם נוימן
בן 21 בנפלו
בן יוליה ויוסף
נולד בתל אביב
בב' באייר תש"ט, 1/5/1949
התגורר בנהריה
התגייס ב-יולי 1967
שרת בחיל הקשר והתקשוב גד' 605, חיל הנדסה
נפל בפעילות מבצעית
בח' בסיון תש"ל, 11/6/1970
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: נהריה
הותיר: אם

קורות חיים

בנם-יחידם של יוסף ויוליה. נולד ביום ב' באייר תש"ט (1.5.1949) בתל-אביב. ההורים, ילידי צ'כוסלובקיה, מניצולי הנאצים, עלו ארצה והספיקו להגיע אל חופיה ארבעה ימים לפני הולדת אברהם. ילדותו עברה עליו בהרצליה ובנהריה לסירוגין. הוא התחיל ללמוד בכיתה א' בבית-הספר על שם ויצמן שבנהריה. לאחר מכן עברה המשפחה להרצליה. אך בסוף כיתה ד' חזרה לנהריה. אברהם סיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר על שם רמז והמשיך בבית-הספר התיכון העיוני בנהריה במגמה הביולוגית. בבית-ספר זה התגלתה אהבתו למקצוע הכימיה, שבו התעמק והתמחה. בילדותו ובנעוריו היה אברהם שקט אך עירני ונבון. הוא התעניין בכל הסובב אותו ושאף להוסיף דעת. הוא הצטיין בפעילות חברתית. אך עשה זאת מאחורי הקלעים, בגלל צניעותו וענוונותו המיוחדות לו. הוא דאג תמיד להצלחת כל פעילות כיתתית, כי אהב חברה והיה מסור ונאמן לחבריו.

אברהם גויס לצה"ל במחצית יולי 1967 ובתחילה הוצב לחיל הקשר. הוא עבר את מבדקי הקצונה בהצלחה וכמעט שסיים את קורס הקצינים. בשנת 1968 התייתם מאביו. אז שירת ביחידה קרבית וביקש מאמו שתחתום על הסכמתה להמשך שירותו שם, משום שלא רצה להפסיק את שירותו ביחידה קרבית. לאחר פטירת אביו נעשה אברהם מסוגר עוד יותר. הוא התרחק משמחת החיים שאפיינה את בני גילו. למרות תנאי שירותו הקשים למד בערבים הנדסאות כימיה ולאחר מכן למד בקורס הכנה לטכניון, ונרשם גם לאוניברסיטה העברית בירושלים. אברהם היה על סף השחרור מצה"ל וחלומותיו כמעט ונתגשמו, אך עם נפילתו נגוזו כולם.

ביום ח' בסיוון תש"ל (11.6.1970), שבוע לפני שחרורו, נפל בפשיטה על גדות התעלה. יחד עם ההודעה על נפילת בנה קיבלה האם השכולה גם מכתב מירושלים כי אברהם התקבל לאוניברסיטה, וכי הוא זכה בהגרלה לדיור במעונות הסטודנטים.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בנהריה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה