תפריט נגישות

סגן חנן נני שפיגל ז"ל

חנן שפיגל
בן 21 בנפלו
בן יהודית ויהודה
נולד בנתניה
בי"ג בניסן תשכ"א, 30/3/1961
התגורר בנתניה
התגייס ב-16.7.1979
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890, ביסלמ"ח גד' 450, חיל הקשר והתקשוב
נפל בקרב
בט"ו בסיון תשמ"ב, 6/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: צור
באזור לבנון
מקום קבורה: נתניה
אזור: א, חלקה: 4, שורה: 2, קבר: 1.

קורות חיים

נולד בנתניה כבן שני להוריו יהודית ויהודה, ואח לצביקה המבוגר ממנו בשלוש שנים. במשפחה ובחוג חבריו וידידיו קראו לו "נני" בשם חיבה.

מילדותו התבלט בחביבותו וטוב ליבו וכך נישאר עד ליומו האחרון.

חביב, מוכן לעזור ותמיד היתה לו מילה טובה ועידוד לזולת.

מסלולו בחייו הקצרים, מסלול רגיל של כל ילד ישראלי, גן ילדים, בית ספר עממי "בארי" ואחר כך בית ספר תיכון "שרת".

חנן היה ילד פעלתן מאוד, מלא שימחת חיים, מוכן תמיד לכל משימה ובכל דבר ראה אתגר. בהיותו בתיכון גמר קורס מצילים מתקדם בים והתנדב למשמר האזרחי.

חנן תמיד מוקף חברים, היה מנהיג טבעי. בגמר הלימודים ולאחר חופשה קצרה בת 16 שעות, בין גמר בחינות הבגרות ובין התגייסותו לצה"ל התייצב בבקו"ם ומשם נשלח לקורס טייס. למרות הצלחתו בשיעורים המעשיים, הלימודים לא היו הצד החזק שלו, ולאחר חמישה חודשים ביקש להשתחרר מהקורס עם הבטחה כי הוא עוד יחזור. באותו זמן אחיו היה כבר טייס. מקורס הטייס הועבר חנן ליחידה בפלמחים ושם היה מוצב עד פרוק היחידה.

תקופה זו היתה פוריה עבורו, חנן הצטיין באחריותו ודבקותו במטרה, התנדב למשימות ולא פעם ויתר על החופשות. תוך שנה הגיע לדרגת סמל וסיים קורס מ"כים ב - 906.

לאחר פרוק היחידה בפלמחים הועבר לפיקוד הדרום, בתקופה זו ביקש חנן לעבור לקורס קצינים ומפקדו היתנה תנאי שבסיום קורס הקצינים יעבור קורס השתלמות בענף הקשר. למרות הידיעה שהקורס להשתלמויות קשר הינו קורס קשה ומתמשך, הסכים חנן, אך ביקש שבגמר הקורס יעבור לצנחנים. רבה היתה גאוותו כאשר בסיום המוצלח של קורס הקשר סופח לבי"ס למ"כים גדוד 405 כקצין קשר גדודי. חנן, במרץ האופייני לו, ניגש למלאכת האירגון מחדש של מערכת הקשר, למרות התקופה הקשה בה היה שרוי הגדוד. חנן הצליח להשתלב בסגל ולהתחבב על מפקדיו.

עם פרוץ מלחמת שלום הגליל, נשלח הגדוד יחד עם החטיבה ללבנון. ביום הראשון למלחמה, כשכח החוד נותק במרכז צור, נסע נגמ"ש החפ"ק לחלץ את הכח התקוע בצור. בגמר החילוץ, בדרך למקום ההיערכות, ניפגע נגמ"ש החפ"ק מפגז אר. פי. ג'י. הנגמ"ש עלה בלהבות, חנן ניפצע קשה וחולץ מהנגמ"ש הבוער יחד עם שאר החיילים שבחפ"ק.

בסיום הקרב בבורג' א שומלי התברר כי חנן יחד עם המג"ד סא"ל אורי גיגר ז"ל, סמ"ר שוקרון ז"ל וסמל יורם ביטון ז"ל נעדרים. לאחר חיפושים ארוכים וממושכים שבהם נטלו חלק כוחות רבים, נמצאו גופותיהם.

חנן הובא לקבורה בבית העלמין בנתניה בט"ו בסיון תשמ"ב.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה