תפריט נגישות

טוראי קרל ארנסט יעקב בנימין ז"ל

קרל ארנסט בנימין
בן 19 בנפלו
בן מלכה והרמן
נולד בגרמניה - נירנברג
בח' בשבט תרפ"ז, 11/1/1927
שרת בחיל הקשר והתקשוב
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום קבורה: ראש פינה

קורות חיים

בן הרמן ומלכה. נולד ב-11.1.1927 בנירנברג שבגרמניה. למד בבית-הספר העממי של הקהילה היהודית. לפי חוקי המשטר הגזעני הוסיפו לו ולאביו, כמו לכל יהודי בגרמניה של אז, את השם "ישראל". אך משעלתה המשפחה לארץ ב-1939 נתנו לו הוריו את השם העברי יעקב.

אחרי סיום חוק לימודיו בבית-הספר העממי בחיפה למד מלאכת האורטופדיה והשתלם בה כראוי והתמחה גם בהתקנת פרוטזות (תותבות) לקטועי-רגלים. עבד כשכיר ואחר-כך כבעל-מלאכה עומד ברשות עצמו.

היה מחונן בחוש מוסיקלי ובשמיעה נפלאה, ומנגינה ששמע פעם ידע לנגן בפסנתר ובאקורדיון. גם תפיסתו בשפות היתה קלה ונוסף לגרמנית ולעברית ידע גם אנגלית ובמידה הגונה אף ערבית. נתתבב על חבורתו בשל מידותיו הטובות והנעמת המסיבות בנגינתו, בחיים האזרחיים ובצבא באחד.

במלחמת-העולם השניה התנדב, לפי צו המוסדות, לצבא הבריטי ושירת בעבודתו המקצועית ביחידה רפואית, יהודי יחידי בין בריטים, וזכה להוקרה ולחיבה על שום נאמנותו ודייקנותו במילוי חובתו. עמד בכבוד בשעת המתיחות בין הצבא הבריטי והישוב. רכש בין חבריו הבריטים הבנה לענין היהודי וכמה מהם המשיכו להחליף אתו מכתבים אחרי שובם לארצם.

חיבב את האופנוע ושמר על נקיונו ומצבו הטוב והשתתף בארגון חבורת רוכבי אופנוע לסיורים במרחבי הסביבה בימי הפגרה.

התגייס עם האופנוע שלו למלחמת-השחרור ושירת בחטיבת "כרמלי" כאלחוטאי וקשר בשחרור חיפה. היה שקוע כל כך בשירותו בפינתו המיוחדת, בואדי רושמיה, שלא ידע דבר על הנעשה בגזרות אחרות. ורק בשובו הביתה נודע לו כי כל העיר שוחררה. השתתף בקרבות לשחרור סביבת ואדי-רושמיה, בכיבוש טירה, בצה ועזיזי ועכו.

ברכבו בלילה, יום לפני הכרזת הפוגה ב', בשליחות-קשר על אופנוע מראש-פינה למשמר-הירדן נהרג בהתנגשות באור ליום 18.7.1948.

בו ביום הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות בראש-פינה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה