תפריט נגישות

טוראי עפר יצחק תשבי ז"ל

עפר תשבי
בן 19 בנפלו
בן חיה ואלתר
נולד בחיפה
בי"ד בטבת תש"ט, 15/1/1949
התגייס ב-נובמבר 1966
שרת בחיל הקשר והתקשוב גד' 373
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באב תשכ"ח, 19/8/1968
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: עין יהב
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: חיפה

קורות חיים

בן אלתר וחיה. נולד ביום י"ד בטבת תש"ט (15.1.1949) בחיפה. כאשר הגיע לגיל-הלימודים התחיל את לימודיו בבית-הספר היסודי "אורים" שבקרית-אליעזר. תלמיד חרוץ ומסודר היה, רציני וחבר טוב. משסיים את לימודיו היסודיים למד בבית-הספר המקצועי "בסמ"ת".

מכונס בתוך עצמו, תמיד עסוק וטרוד בלימודים ובתנועת "המחנות העולים" שאליה השתייך.

היה ספורטאי נלהב, אהב כדורגל וכדורסל וחיבב שחייה. אהב לטייל במרחבי הארץ ולראות אותה יפה יפה. כן היה קרוב לספר. גם מתחביב לא משך את ידו ועסק באיסוף בולים ומטבעות עתיקים.

גויס לצה"ל בנובמבר 1966. רצה להצטרף לקורס טיס אך מפני שראייתו לא היתה מספקת לשירות זה הועבר לקורס-קשר. היה ממושמע ומסור ומילא כל תפקיד שהוטל עליו על הצד הטוב ביותר ולכן היה אהוב על מפקדיו וחבריו-לנשק. הוא שאף לסיים את שירותו ולשוב לביתו החם והטוב ולהוריו. אך עוד הוא בשירות-החובה, באחד הימים, הוא יום כ"ב באב תשכ"ח (19.8.1968) נפל בעת שעלה הקומנדקר הצבאי, שבו נסע, על מוקש כאשר נע בדרך-עפר בשעת סיור-תצפית שגרתי דרומית לעין-יהב בערבה.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בחיפה.

גן-הילדים, אשר בו התחיל את חינוכו, נושא את שמו. בתמוז תש"ל התקיים מטעם המגבית המאוחדת בישראל טקס הקדשת "חורשת השלושה" ליד עין-יהב לזכרם של שלושה אלחוטאים: עופר תשבי, גד אלכסנדר רוזנטל ויעקב ריינזילבר, שנפלו בערבה בשעת מילוי תפקידם. בחורשה הוצב גלעד לזכרם.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה