תפריט נגישות

סמל אשר גמפל ז"ל

אשר גמפל
בן 27 בנפלו
בן מרים ויעקב
נולד בתל אביב
בט"ו בתשרי תש"ז, 10/10/1946
התגייס ב-2.11.1964
שרת בחיל השריון גד"כ 365, חיל הקשר והתקשוב
נפל בקרב
בט"ו בתשרי תשל"ד, 11/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: בלוזה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חולון
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

אשר, בן מרים ויעקב, נולד ביום ט"ו בתשרי תש"ז (10.10.1946) בתל-אביב ולמד בבית-הספר היסודי 'גורדון' ובבית-הספר המקצועי 'אורט' בחולון. הוא היה ספורטאי מצטיין, שיחק בכדורסל בקבוצת 'הפועל חולון' ובעת שירותו בצה"ל היה חבר נבחרת צה"ל בכדורסל. כן הצטיין במקצועות ספורט אחרים ובשחמט. בשעות הפנאי הרבה לקרוא ספרות היסטורית. בתקופת לימודיו היה תלמיד טוב וממושמע, אהוב על חבריו ועל מוריו. הוא סיים את לימודיו והוסמך כמכונאי רכב, אשר היה קשור מאוד למשפחתו ולחבריו הרבים. הוא היה צעיר בעל חוש הומור ובעל ביטחון עצמי והשרה אווירה טובה על הסובבים אותו, בהיותו בעל אופי יציב ומזג נוח.

אשר גויס לצה"ל בראשית נובמבר 1964 והוצב לחיל הקשר. לאחר הטירונות השלים קורס טכנאי יחידות כוח ושירת תקופה ארוכה בסיני, שם עברה עליו גם מלחמת ששת הימים. ביחידתו נודע כחייל מסור ונאמן, אהוב על מפקדיו ועל חייליו ומוכר כבעל מיומנות מקצועית רבה. אשר דאג ועשה רבות למען משפחתו, בעיקר משום שאחיו הבכור נפל במלחמת הקוממיות. בחופשות נהג לבלות בחיק משפחתו ובעת שירותו בצבא הרבה לכתוב להורים ולהתקשר עמם כדי להסיר דאגה מלבם. במלחמת יום הכיפורים שירת אשר ביחידת הקשר של עוצבת שריון בצפון סיני.

ביום ט"ו בתשרי תשל"ד (11.10.1973 ), נפגע ונהרג בהפצצת מטוסים של המצרים ליד בלוזה. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחולון. השאיר אחריו הורים ואח.

דברים על דמותו כלולים בחוברת "ההולכים ראשונה", שיצאה לאור לזכר חללי החטיבה שנפלו במלחמה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה