תפריט נגישות

סמ"ר קורל קינן ז"ל

קורל קינן
בת 21 בנפלה
בת שולמית ומאיר
נולדה בראשון לציון
בכ"ד בסיון תשנ"ד, 24/6/1992
התגוררה בגדרה
התגייסה ב-15.11.2010
שרתה בחיל הקשר והתקשוב
נפלה בעת מילוי תפקידה
בא' באייר תשע"ד, 1/5/2014
מקום קבורה: גדרה
חלקה: 1, שורה: 1, קבר: 15.
הותירה: הורים, אחות ושני אחים

קורות חיים

הבת הבכורה של סולי ומאיר. קורל נולדה ביום כ"ד בסיוון תשנ"ב (24.6.1992). אחות בכורה של יובל, אופק ואיליי.

קורל נולדה בבית החולים "אסף הרופא" הסמוך לבית המשפחה בראשון לציון וגדלה בעיר זו, בה נולדו וגדלו גם הוריה. חינוכה החל בגן "ילדי הטבע" בעיר, הגן של הגננת אתי, ומשם המשיכה לגן העירוני של הגננת בהירה בשכונת קריית גנים. בהגיעה לגיל בית הספר היסודי החלה קורל את הלימודים בבית ספר "גנים", והמשיכה בבית הספר בקריית חתני פרס נובל.

כשהייתה קורל בת כאחת-עשרה המשפחה עברה להתגורר בגדרה. קורל עברה ללמוד בבית הספר "פינס" והמשיכה ללימודי חטיבה ותיכון בתיכון האזורי בגדרה, בו סיימה בהצלחה שתים-עשרה שנות לימודים.

קורל תמיד הקרינה שמחת חיים, רצון לעזור ואהבה לזולת. היא אהבה במיוחד לטפל בתינוקות וילדים, הרבתה לעזור לאמה סולי בעבודתה בגן הילדים שלה ומגיל צעיר חלמה להקים משפחה ולגדל שלושה ילדים. לאורך השנים קורל גם מעולם לא סירבה לשמש כשמרטפית, סיפרו הוריה, ועזרה ככל יכולתה כל אימת שביקשו ממנה.

קורל אהבה מאוד לבלות עם חברים, וזכורה לכולם בצחוקה המתגלגל ובאהבה הענקית שהעניקה לכל סובביה. מאז ילדותה היא רצתה לטייל בכל העולם, ובמהלך השנים סיירה במקומות רבים סביב הגלובוס.

ב-15.11.2010 התגייסה קורל לצה"ל. היא שירתה בחיל התקשוב, במחלקת תקשוב והתרעה בפיקוד העורף. משסיימה את שירות החובה המשיכה לשירות קבע בחיל, במדור לוגיסטיקת תקשוב ובענף תקשוב. במהלך השירות עברה קורל קורס מפקדים ובתפקידה האחרון הייתה בתקן קצינת מטה כוח אדם ותקציבים במחלקה.

סיפר סגן-אלוף גיל, מפקדה של קורל: "לאורך כל שירותה של קורל, וגם בעת החתימה לקבע, 'רבו עליה' המפקדים – תחת מי תשרת, באיזה תפקיד, ובעיקר מי ייהנה מהחיוך שלה, מהסדר והארגון, מדרך הארץ שבה התנהלה. זכיתי לפקד על מפקדת אחראית, יוזמת, תורמת מעבר לנדרש ואהובה על כולם – מפקדים וחיילים כאחד. יכולתי לסמוך עליה, שאם אזדקק לסיועה בכל נושאי כוח האדם היא לא תסרב, תקפוץ מיד על התפקיד כי אנשים היו בשבילה הכול. היא סייעה לי רבות בפיתוח ובטיפוח האנשים, דרך הראיונות הרבים, הקורסים וההשתלמויות, הענקת הדרגות וקביעת המצטיינים ביציאה לקצונה ... הערכה רבה לי אליכם, מאיר וסולי, על החינוך ונטיעת הערכים העמוקים בקורל, שאותם זכינו אנו, המפקדים, החיילים והעמיתים, לראות בכל שירותה הצבאי. בימים אלו, ימי ספירת העומר, באים לידי ביטוי אהבה וחיבור בין אדם לחברו. בחיוכה, בצניעותה, בכבוד שהפגינה כלפי כל אדם – תרמה קורל בדרכה לאהבה ולחיבור הללו."

סמלת ראשונה קורל נפלה בעת מילוי תפקידה ביום א' באייר תשע"ד (1.5.2014). בת עשרים ושתיים בנפלה. היא הובאה למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה. הותירה הורים, אחות ושני אחים.

על מצבתה של קורל כתבו אוהביה: "קורל האהובה בלב בנשמה, בזיכרון ובמחשבה לעֹלם ולעלמי עלמיא."

כתב למשפחה הרמטכ"ל, רב-אלוף בנימין גנץ: "מפקדיה של קורל מספרים כי הייתה נגדת אחראית ומסורה לעבודתה. קורל מילאה על הצד הטוב ביותר כל משימה שהוטלה עליה, ואף יזמה ותרמה מעבר לנדרש מתפקידה. קורל תוארה כבחורה ערכית, חייכנית, אכפתית ואוהבת אדם, והיוותה בכך מופת לחיילי היחידה. בשל כל אלה ועוד הייתה מוערכת ואהובה על הסובבים אותה. דואב הלב על מותה של קורל בטרם עת. בטוחני כי דמותה תאיר את דרכם של מפקדיה וחבריה. זכרה יהיה נצור בליבנו תמיד."

בתעודת הוקרה לקורל, בחתימת האלופה אורנה ברביבאי ראש אגף כוח אדם, נכתב: "קורל ראתה את שירותה כשליחות ונשאה בה במסירות. נכונה ומסורה תמיד הקדישה עצמה להגברת כוחו של צה"ל ולטיפוח רוחו, כאשר טובת המדינה לנגד עיניה. תרומת חייה הייתה גדולה. שליחות חייה נקטעה עם מותה. צה"ל ינצור זכרה."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה