תפריט נגישות

רס"ר שלום מרדכי ז"ל

שלום מרדכי
בן 35 בנפלו
בן יעל ואברהם
נולד בנהריה
בכ"ג באייר תשכ"ז, 2/6/1967
התגורר בנהריה
התגייס ב-22.8.1985
שרת בחיל הקשר והתקשוב גד' חי"ר 7002
נפל בקרב
בכ"ח בסיון תשס"ב, 8/6/2002
מקום נפילה: כרמי צור
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: נהריה
הותיר: אשה - אורלי, שני ילדים - שקד ורועי, הורים ואחים

קורות חיים

שלום, בן יעל (ויולט) ואברהם. נולד ביום כ"ג באייר תשכ"ז (2.6.1967) בנהריה. ב-9 ביוני נערכה ברית-המלה שלו, הוריו קראו לו שלום, ובאותו היום פסקה המלחמה.

בדיוק 35 שנה לאחר-מכן, ב-9.6.2002, הובא שלום למנוחות בנהריה לאחר שנפל בקרב בכרמי צור.

שלום למד בבית-הספר היסודי "אוסישקין", בחטיבת-הביניים בבית-הספר המקיף ומכיתה ט' למד במכללת "בזק" בירושלים. במכללה הצטיין בלימודיו והמשיך ללמוד כעתודאי בכיתת הטכנאים.

באוגוסט 1985 התגייס שלום לצה"ל. כעתודאי יכול היה לבחור במסלול טכני, אך הוא בחר להצטרף ל"גולני". בטירונות היה שלום מאגיסט, ובהמשך עבר למסלול אלחוטנים. במהלך הקורס הכיר את אורלי, מדריכתו בקורס שלימים היתה לאישתו. בהמשך שירת בפלחי"ק "גולני" עד שחרורו מהשירות.

מיד לאחר סיום שירותו הצבאי החל לעבוד בחברת "בזק" במחלקת קשר ושידור. תחילה נראה היה לו כי העבודה במחלקה זו מסובכת, אך תוך חודשים ספורים הבין את כל המערכות ואף יעץ לטכנאים ותיקים בפתרון בעיות.

לאחר מספר שנים של עבודה מאומצת נבחר שלום, חרף גילו הצעיר, להיות מנהל מדור הפיתוח במחלקה.

בשנת 1990 נשא שלום את אורלי לאישה. שלוש שנים לאחר-מכן נולד בנם הבכור שקד ובשנת 1997 נולד בנם רועי. בשובו מהעבודה, לא היה נח לרגע, על אף השעה המאוחרת. לאחר ששיחק עם ילדיו, היה מתפנה לעיסוקו השני: תיקון אופנועים ומכוניות לחברים ותיקון מכשירי אלקטרוניקה לשכנים. תחביבו העיקרי היה נהיגה בג'יפים ואופנועי שטח ואת רוב השבתות נהג לבלות במסלולי השטח עם בני משפחתו וחבריו.

שלום למד לתואר ראשון במכללת הגליל המערבי בעכו אך לא הספיק לסיים את הלימודים.

הוא עשה את שירות המילואים בחטיבת "כרמלי" והיה מצוות לג'יפ סמ"פ. בכל פעם שנקרא למילואים הוא שמח והלך בכיף כדי לבצע את המשימה ולפגוש את חבריו למילואים. במהלך שירות המילואים אהב לתקן ולשכלל את הרכבים והציוד שקיבלה פלוגתו.

במאי 2002 יצא שלום למילואים באזור השומרון וב-2 ביוני, לאחר שבועיים בשטח, יצא הביתה לחופשה כדי להיבחן במכללה ולחגוג את יום הולדתו ה-35. לאחר-מכן חזר לבסיס כרמי צור.

ביום שישי, כ"ח בסיוון תשס"ב (8.6.2002), בשעת לילה מאוחרת, שכב שלום לישון לאחר שסיים מארב. לפני שהספיק להירדם היתה הקפצה. הסמ"פ והנהג אספו את החובש והחלו לצאת, ושלום רץ אחריהם כשנעליו בידיו וביקש להצטרף. הם העלו אותו לג'יפ ויצאו ליישוב כרמי צור. כשהגיעו התברר להם כי יש מחבלים באזור הקרוונים ומכיוון שידעו שיש שם ילדים קטנים הם החליטו ליצור מגע עם המחבלים. כולם קפצו מהג'יפ והחלו להילחם. שלום והחובש, שהיו מאחור, נפגעו מירי של מחבל שהסתתר מתחת לאחד הקרוונים. הסמ"פ והנהג נפגעו גם הם מירי של מחבל אחר. כוחות נוספים שהגיעו למקום, חילצו את שלום והעבירו אותו לבית-החולים "הדסה עין כרם", שם נפטר מפצעיו.

ב-9.6.2002 נישא ארונו של רס"ר שלום מרדכי על-ידי חבריו למילואים והובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בנהריה. הותיר אחריו אישה ושני בנים, הורים ושלושה אחים - הושע, רמי וחמד.

בשנת 2003 נקראה תחנת השידור של חברת "בזק" בכרמל על שמו של שלום והוצבה במקום אנדרטה מרשימה לזכרו.

גן המשחקים ביישוב כרמי צור, שם נפל שלום, נקרא על שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה