תפריט נגישות

רב"ט שלמה כהן ז"ל

שלמה כהן
בן 29 בנפלו
בן סלי ומרדכי
נולד בחיפה
בכ"ו באלול תשי"ג, 6/9/1953
שרת בחיל הקשר והתקשוב גד' חי"ק 569
נפל בעת שירותו
בב' בתשרי תשמ"ג, 19/9/1982
מקום נפילה: חיפה
באזור חיפה,כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: חיפה

קורות חיים

כהן שלמה. מוני (שלמה) נולד בחיפה ב-6.9.53. היה ילד שקט, טוב מזג נחמד ואהוב על חבריו. כשסיים את בית ספר התיכון "נהריים" היה לו ברור שהוא מתגייס לגולני, ואכן כך היה.

מוני אהב את החייל ואת הצבא. היה חייל ממושמע ושמש כמופת. אחרי סיום הטירונות נשלח לקורס מכ"ים. במלחמת יום הכיפורים היה ברמת-הגולן "בגדוד הבוקעים הראשון" שכבש את החרמון. היו אלה קרבות קשים מתישים עקובי דם וכמעט חסרי תקוה. ב-22.10.73 עם אור ראשון הצליחו להתגבר על החרמון והוא היה שוב בידנו. בקרב זה ב-05:00 בבוקר מספר שעות לפני הפסקת האש נפצע מרסיסים שחדרו לחלקי גופו השונים. אחד הרסיסים חדר בין הצלע ללב ולמזלו לא נגרם לו נזק לבבי. הוא פונה לביה"ח ויצא לתקופת החלמה כשברור לו שהוא חוזר לגדוד ולא עזרו הבקשות והתחינות של הוריו.

לאחר החלמתו חזר ובאחד מאימוני הגדוד נפגע ברגלו בצורה קשה, שכב בגבס זמן ארוך שוב לא היה באפשרותו לחזור. בתעודת השחרור מצויינת הצטיינותו במלחמת יום הכיפורים.

מוני השתחרר עבד בחברת חשמל נישא והוליד שני בנים. כל השנים משחרורו ועד מותו שירת בנאמנות במילואים בתפקיד טען קשר. בשירות מילואים אחרון נפל בן 29 שנים היה במותו הותיר אחריו את אשתו מירי בנו נמרוד ובן ליאב שלא הכירו.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה