תפריט נגישות

סגן דורון דורי שושני ז"ל

דורון שושני
בן 21 בנפלו
בן מלכה ואברהם
נולד ברחובות
בז' באב תשכ"א, 20/7/1961
התגורר בבאר יעקב
התגייס ב-3.2.1980
שרת בחיל הקשר והתקשוב גד' 202, חטיבת הצנחנים גד' 202
נפל בקרב
בי"ז בסיון תשמ"ב, 8/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: צידון
באזור לבנון
מקום קבורה: באר יעקב
הותיר: הורים, שלשה אחים - שחר, חי ורועי ואחות - רוויטל

קורות חיים

סגן שושני דורון, בן מלכה ואברהם מבאר יעקב הרחבה, נולד בעיר רחובות. בהיותו בגיל שנתיים וחצי עקרה המשפחה לבאר יעקב מושבה הרחבה, הסמוכה לעיר רמלה. מגיל הגן עד כיתה ג' התחנך בבית ספר ממלכתי בבאר יעקב.

מכתה ד' עבר ללמוד בבית הספר "מענות" בעיר רמלה, וסיים את בית הספר היסודי בהצלחה. עם סיום בית הספר היסודי, נרשם ללמוד בישיבה תיכונית קרית נוער בירושלים במגמה העיונית-ריאלית מדעי המחשב, בשנים: תשל"ו-תשל"ט.

בלימודיו התיכוניים התבלט בשקדנותו ובהתמדתו במיוחד במקצועות הריאלים, וזכה לציונים טובים ולשבחים מפי מוריו ומחנכיו , אשר ניבאו לו עתיד מזהיר בהמשך לימודיו האקדמאים. באשר לעתידו, בנה לעצמו תוכנית לאחר השירות בצה"ל: ילמד מדעי המחשב ויעבוד כמהנדס מחשבים. דורון ידע ליישם הלכה למעשה, הוא קיים את מצוות כיבוד אב ואם, אהבת הבריות, עזרה לזולת, הגנה לחלשים, טוהר המידות ואהבת העם והמולדת. חבריו, שכניו וכל אשר הכירוהו מעידים עליו, ומציינים כי הוא היה עדין נפש ונעים הליכות. בכל מקום עמו נפגשו, במכולת, בתחנת אוטובוס או בשמחות, דיבר אליהם בנועם ובעליצות, והקרין סביבו שמחה וביטחון.

כאשר היה חוזר הביתה לחופשה אחר שנת לימודים מתישה ומייגעת או חופשת חג קצרה, היה תובע מאימו להטיל עליו את כל העבודות הקשות במשק והיה מסתער עליה באהבה. בחור חכם עם עוצמה ותושיה ותכליתי. נכספה נפשו לראות את המשק משגשג ופורח כי ראה בזה עתיד לפרנסת המשפחה ולמימון לימודיו האקדמאים.

כאשר עמד להתגייס לצה"ל קיננה בליבו שאיפה ותקווה להתקבל לצנחנים, ובחיל זה ראה את יעודו וביטוי לרצונו העז לתרום מה שיותר. כאשר היה נפגש עם בני הדודים המשרתים בחיל זה, היה מתמלא הערצה ומתקנא בהם ועם זאת הכין את עצמו לקראת הגיוס. היה רץ למרחקים ועסק באימון גופני כדי לעמוד בכושר מתאים ביום המבחן והצליח.

בתאריך 3.2.1980 התגייס לצה"ל והתנדב לצנחנים. עם סיום קורס המ"כים עבר לקורס קצינים בבה"ד 1, לאחר מכן השלמה בבה"ד 7, והוסמך לקצין קשר ואלקטרוניקה. למרות שהגיעה לו חופשה ארוכה, הוצב למחרת סיום הקורס לגדוד צנחנים 202 והתמנה לקצין הקשר שלו. מפקדיו שהכירוהו וליווהו משך השירות הרעיפו עליו שבחים רבים כבעל מוטיבציה גבוהה כמנהיג מבטן ומלידה, כנכס לצבא וכממלא תפקיד ביסודיות ולשביעות רצון.

במלחמת שלום הגליל נלחם עם הגדוד ונפל במרכז העיר צידון בתאריך 8.6.1982. הוריו, אחיו, מוריו ומחנכיו, חבריו וכל אשר הכירוהו ומשפחתו הענפה, הוכו בתדהמה עקב בשורת האיוב שנתקבלה ביום נופלו.



יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה