תפריט נגישות

סגן יוחנן סירקוביץ ז"ל

יוחנן סירקוביץ
בן 22 בנפלו
בן מלכה ושוקה
נולד בארגנטינה
בו' בשבט תשי"ח, 27/1/1958
התגורר בבאר שבע
התגייס ב-יולי 1976
שרת בחיל הקשר והתקשוב באלי"ש 750
נפל בעת שירותו
בכ"ג בתמוז תש"מ, 7/7/1980
מקום נפילה: אשדוד
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: באר שבע
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן מלכה ושוקה, נולד ביום ו' בשבט תשי"ח (27.1.1958) בטוקומן שבצפון ארגנטינה. בילדותו התחנך יוחנן חינוך מסורתי ציוני, ונשלח לגן ילדים ולבית-ספר עברי. הוא השתייך לתנועת הנוער הציוני "דרור", שפעלה בעירו. בן 12 שנים, הוא עלה עם הוריו לארץ, בשנת 1970, והמשפחה השתקעה בבאר-שבע. יוחנן ידע עברית ובשל כך, ובשל אופיו הנוח והחברתי נקלט בקלות בסביבתו החדשה ובבית הספר.

את לימודיו בארץ הוא התחיל בכיתה ז' בבית-הספר היסודי "יעלים" בבאר-שבע. הוא הצליח בלימודיו והשתלב בחוגים לציור ולמוסיקת ג'ז. כישוריו האמנותיים באו לביטוי בהשתתפותו בהופעה, שהתקיימה בבית-ספרו לרגל סיום לימודיו היסודיים. שנה אחת למד יוחנן בבית-הספר המקיף בבאר-שבע, עירוני ד'. אחרי כן, הוא עבר לבית-הספר המקצועי "עמל", ולמד בו במגמת אלקטרוניקה.

יוחנן אהב את החיים בצוותא, בחברה, בידידים. הוא ידע לקרב את חבריו, להאזין להם, להתעניין בבעיותיהם ולשמוח בשמחותיהם.

ביולי 1976 התגייס יוחנן לצה"ל, ושירת בחיל-הקשר והאלקטרוניקה. הוא עבר קורסים אחדים בחיל, והתקדם בסולם המקצועי ובסולם הדרגות, ביוני 1977 עלה יוחנן לדרגת רב"ט, ותשעה חודשים לאחר מכן עלה לדרגת סמל. הוא יצא לקורס קצינים, סיימו בהצלחה, ובמרס 1979 עלה לדרגת סג"ם. את שירותו עמד יוחנן לסיים ביולי 1980, בדרגת סגן, לאחר ששירת שנה אחת בצבא הקבע.

ביום כ"ג בתמוז תש"ם (7.7.1980), יום לפני שהשתחרר מצה"ל, נהרג יוחנן בעת שנסע בג'יפ צבאי ליד צומת אשדוד, ומשאית אזרחית שבאה לקראתו התנגשה בג'יפ שבו נסע, בן 22 שנים הוא היה במותו.

מפקד יחידתו כתב עליו להוריו: "בפרשת הדרכים, על סף השחרור מצה"ל, נגדעו החלומות, הציפיות והתקוות, נותר רק כאב וצער גדול".

יוחנן הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בבאר-שבע, הוא השאיר, אחריו הורים אח ואחות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה