תפריט נגישות

סגן אייל וולף ז"ל

אייל וולף
בן 22 בנפלו
בן רלה ובנימין
נולד ברמת השרון
בי"ז בכסלו תשכ"א, 6/12/1960
התגורר ברמת השרון
התגייס ב-פברואר 1979
שרת בחיל הקשר והתקשוב חט' 401, גד' 46
נפל בקרב
בי"ח בסיון תשמ"ב, 9/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: חילווה
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

בן רלה ובנימין, נולד ביום י"ז בכסלו תשכ"א (6.12.1960) ברמת השרון. אייל למד בבית-הספר היסודי בנוה-מגן, והמשיך את לימודיו בבית-הספר המקיף על-שם רוטברג ברמת השרון, עד שסיימם במגמת אלקטרוניקה ובגרות. אייל היה הרוח החיה בפעילות החברתית במועדון בית-הספר. הוא היה פעיל במשמר האזרחי, בעל חוש מפותח לצדק ורגישות לסבלות הזולת. אייל הצטיין בקליעה למטרה, ואף זכה במקום ראשון בתחרות קליעה. תחביביו היו אופנוע ומכוניות מירוץ. בשנת 1978, כשביקר באנגליה, הוא עבר קורס נהגי מכוניות מירוץ בבית-ספר מוכר, וזכה בתעודה שהסמיכה אותו לנהוג במכוניות-מירוץ.

אייל שאף לשרת בחיל-הצנחנים, אבל בגלל מגבלות ראייתו הוצב ביחידה קרבית אחרת. ביום 4.2.1979 הוא התגייס לשירות חובה, השתלם בכמה קורסים, ובסוף אותה שנה עלה לדרגת רב"ט. כעבור כמחצית השנה הוא עלה לדרגת סמל, נשלח לקורס קציני קשר, ובאפריל שנת 1981 סיים את הקורס ועלה לדרגת סג"ם. אייל חתם על שנת שירות נוספת, בצבא הקבע, ובמרס 1982 הועלה לדרגת סגן.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל הוא שובץ כקצין קשר בנגמ"ש המבצעים של גדודו, ובו לחם, עד שנפל. ביום י"ח בסיוון תשמ"ב (9.6.1982). נפגע הנגמ"ש שבו נסע באש האויב, בציר המזרחי, ליד כפר חילווה. תחילה אייל נפצע קל, סרב להתפנות ונחלץ לעזרת חבריו שנפגעו. בסופו של יום הקרב הוא נפגע שנית ובזחל"ם הפינוי מצא את מותו. בן 21 שנים הוא היה בנופלו.

אייל הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בקריית שאול בתל-אביב. הוא השאיר אחריו הורים ואח. התרגיל שביצע גדודו בשנת 1983 נקרא על-שמו: "אייל". בבית-הספר המקיף ברמת השרון בו למד הוקמה ספרייה על-שמו, בנושא אלקטרוניקה. פלוגת הקשר החטיבתית נקראת על-שמו - "פלוגת אייל".

שר הביטחון אריאל שרון כתב למשפחתו אחרי מותו: "אייל היה קצין קשר בעל ידע מקצועי רב, מנוסה, תכנן לעבור ליחידת עילית. הוא היה בעל יוזמה ותושייה, התנדב לבצע משימות, גילה דאגה מתמדת לפקודיו, היה אהוב על פקודיו ומפקדיו".

מפקד גדודו כתב למשפחתו: "כקצין מטה היה אייל מקצועי מאוד בתחומו, ומחלקת הקשר שתחת פיקודו הייתה למופת בגדוד. אייל שימש דוגמה לפקודיו ולשאר קציני הגדוד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה