תפריט נגישות

סג"מ דוד פון ז"ל

דוד פון
בן 19 בנפלו
בן רחל ושמעון-דוב
נולד בקיבוץ טירת צבי
בי"א באלול תשי"א, 12/9/1951
התגורר בניר גלים
התגייס ב-11.1969
שרת בחיל הקשר והתקשוב גד' חי"ק 376
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ז בסיון תשל"א, 10/6/1971
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: מושב ניר גלים
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן שמעון-דוב ורחל. נולד ביום י"א באלול תשי"א (12.9.1951) בטירת צבי. למד בבית הספר היסודי ובבית הספר התיכון בקבוצת יבנה. דוד כבר ידע סבל ויסורים לפני שמלאו לו 14 שנה, בהסתלק אמו שהייתה חולה במחלה ממושכת. בגיל זה נאלץ לא רק לצאת ידי חובת אבלות באמירת "קדיש" כמקובל, אלא לעבור לפני התיבה בשנת אבלותו לעילוי נשמתה, כדת וכדין. כן ידע לכבד את רצון אביו ולקיימו בלי כל הסתייגות.

דוד תמיד קיבל עליו את דעת המבוגרים ממנו ברוח טובה, גם כאשר דעתו הייתה שונה. מימיו לא העז פנים כנגד גדולים ולא חלק על דבריהם. המלה "לא" לא הייתה שגורה בפיו, והוא נענה ברצון ובהבנה לכל דרישה. אף על פי שהיה צעיר לימים התייחס לדברים שעשה ברצינות גמורה ומתוך משמעת עצמית. הוא פעל ועשה תמיד מתוך הכרה בחשיבותם ובנחיצותם של המעשים ומתוך הרגשת אחריות, כי עליו למלא כהלכה את כל אשר נטל על עצמו לשעות.

הוא היה צעיר נעים הליכות ובעל נימוסים נאים. תמיד שאף להצטיין ולהשיג את המטרות הנעלות שהציב לעצמו. אך עם זאת היה צנוע ואציל נפש. חבריו סעדוהו ביתמותו ותודות להם ולאביו, שטיפל בו באהבה, התגבר על סבלו וצערו, הם חלצו אותו מחיי בדידות מלאו את חייו תוכן ואף סייעו לו להצטיין בלמודים. הוא נהג להתעמק היטב בכל נושא שעסק בו וללמוד אותו על בוריו. ביחוד התעניין בבעיות שעה שנדונו במשק הן בשטח הכלכלי והן בשטח הרוחני. הוא היה חבר בתנועת "בני עקיבא" וגם ספורטאי מצטיין, שהשתתף מטעם בית ספר בתחרויות שונות והגיע להישגים יפים. היו לו תחביבים רבים וביניהם איסוף בולים.

דוד גויס לצה"ל בראשית נובמבר 1969 והוצב לחיל הקשר. כדרכו כאזרח כן גם בצה"ל השקיע עצמו בעבודתו והתמסר כל כולו לשירות העם והמדינה. הוא הקפיד שלא לדבר על הנעשה בצבא: "העבודה מעניינת", היה נוהג להשיב כשנשאל על תפקידו, "אך אין אני רשאי לספר עליה". הוא סיים את קורס הקצינים כחניך מצטיין. ואחרי כן סיים בהצלחה את הקורס המקצועי וקיבל דרגת סגן משנה. גם בצבא היה נאמן לדרך שבה חונך. בכל מקום ובכל שעה לא היה מסיר את כיפתו מעל ראשו והיה מקפיד על שמירת המצוות. הוא התעתד לשוב למשק לאחר שישוחרר משירות סדיר כדי להמשיך בקידומו ובפיתוחו, אלא שלא זכה לכך. ביום י"ז בסיון תשל"א (10.6.1971), נפל בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בניר גלים.

בסיון תשל"ב הוציא מושב ניר גלים לאור חוברת שנקראה "דפים לזכרו", ביום השנה לנפלו הכניסה משפחתו ספר תורה על שמו ולזכרו בבית הכנסת שבמשק ניר גלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה