תפריט נגישות

טוראי שרגא הכהן גרינפלד ז"ל

שרגא הכהן גרינפלד
בן 23 בנפלו
בן רחל ומאיר
נולד בפולין
בט"ו בתמוז תרפ"ה, 7/7/1925
שרת בחיל הקשר והתקשוב גדוד "ברק" (12)
נפל בעת שירותו
בי"ח בתמוז תש"ח, 25/7/1948
מקום נפילה: חיפה והסביבה
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 61, שורה: 11, קבר: 81.

קורות חיים

בן מאיר ורחל. נולד ביום ט"ו בתמוז תרפ"ה בשצ'צין שעל-יד ביאליסטוק שבפולין. בן יחיד להוריו שעלו ארצה בינואר 1926. מילדותו התחנך על ערכי הדת, המסורת והלאומיות. למד בבית-הספר "ביל"ו", בבית-הספר "מוריה" ובבית-הספר למלאכה של "המזרחי", בו התמחה במלאכת המסגרות והמכונאות ואחר-כך עבד ליד אביו בבית-מלאכתו למסגרות ותעשיה זעירה בתל-אביב. היה חבר ב"בני-עקיבא". אביו היה מקפיד על קביעת עתים ללמדו תורה ומוסר מחוץ לכתלי בית-הספר ולאחר שעות העבודה. נתחבב על כל יודעיו בשל מזגו הטוב, צניעותו ורצינותו. בנערותו היה עובר לפני התיבה וקורא בתורה להנאת שומעיו. בן 17 התגייס לנוטרות ולאחר שסיים כשלוש שנות שירות חזר לביתו ומאז השקיע את כל כוחותיו בעבודה ובדאגה לקיום המשפחה.

ב-15 בפברואר 1948 התיצב לשירות העם בגיוס מלא. גמר קורס למקלע "שפנדאו" וקורס לאלחוט, ואחר-כך שירת כמקשר אלחוטאי על אופנוע. השתתף בקרבות בגליל התחתון כמקלען (בית-ירח, סביבות צמח, דגניה) ואחר-כך הועבר לטבריה. היה פוקד את הוריו במכתבים תכופים.

כדור האויב השיגו בדרך בשעת מילוי תפקידו והוא נפל בדרכו לחיפה. בסביבות טירה (סרפנד) בי"ח בתמוז תש"ח (25.7.1948). לאחר שנה, ביום המדינה, כ' בתמוז תש"ט (17.7.1949), הועבר לנחלת-יצחק על-ידי חברי פלוגתו. כשבועים לפני נפלו הביא לבית-הכנסת מעיל לספר-תורה שמצא.

הוריו הקדישו לזכרו ספר-תורה שיהא עטוף מעיל זה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה