תפריט נגישות

טוראי ענת מלמד ז"ל

ענת מלמד
בת 20 בנפלה
בת ידידה וגדעון
נולדה בפתח תקוה
בז' באייר תש"כ, 30/4/1960
התגוררה בקראון - קרית אונו
התגייסה ב-נובמבר 1978
שרתה בנח''ל של"ת ארצית 9857
נפלה בעת שירותה
בח' באייר תש"מ, 23/4/1980
מקום נפילה: הר אודם
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותירה: הורים ושני אחים

קורות חיים

ענת בת גדעון וידידה, נולדה בפתח-תקוה ביום ז' באייר תש"ך (30.4.1960). למדה בבי"ס היסודי "שרת", בקיראון ובביה"ס התיכון החקלאי ויצ"ו בנחלת יהודה שליד ראשון לציון.

בתקופת לימודיה הצטרפת ענת לגרעין נח"ל "אבידן", ששם לו למטרה הצטרפות והתיישבות במושב "הר-אודם" שברמת הגולן. עם סיום לימודיה, שבהם גילתה חריצות וידע רב והתמחות בענף הלול, עברה ענת למושב הר-אודם. לאחר שהות של שלושה חודשים במושב, גוייסה ענת בסוף נובמבר 1978. יחד עם חבריה לגרעין היא התנדבה לנח"ל. לאחר הטירונות, המשיכה ענת את שירותה בקיבוץ גונן ובמחנה "גדי" שבבקעה.

ביום ח' באייר תש"ם (23.4.1980), שבוע לפני שמלאו לה 20 שנים, נפלה ענת בעת שירותה והובאה למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בפתח-תקוה. היא הניחה אחריה הורים ושני אחים.

במכתב התנחומים למשפחה השכולה, עמד מפקדה על אופיה וכתב: "ענת הייתה מלאת רוח חיים ועליזות, חדווה ושמחת חיים. היא אהבה את הסובב אותה, את חבריה, משקה ומקום עבודתה. תלונות לא נשמעו מפיה, ותמיד הייתה נכונה למלא את כל המוטל עליה ברצון ולשביעות רצון כולם. נערה ישרה והוגנת, מעולם לא העמידה פנים ואמרה תמיד את אשר על ליבה... עדינת נפש הייתה ולא יכלה לשאת עוול הנעשה לנגד עיניה".

אנדרטה לזכרה הוקמה בבית-הספר התיכון החקלאי בנחלת יהודה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה