תפריט נגישות

סג"מ אסף אבני אבו ז"ל

לזיכרו של אסף

תולדות חייו

ספר תורה לזיכרו
אלבום תמונות

סג"מ אסף אבני נולד בקרית ביאליק ביום שבת ט"ו בשבט תשל"ו 17.1.76, בחודש שביעי להריון במשקל 1,600 ק"ג. על אף לידתו המוקדמת ומשקלו הקטן נולד אסף עם שיער ארוך ואדמוני שעם הזמן נהפך לבלונדיני. יופיו ביום לידתו הדהים את האחיות בחדר הלידה שאמרו "יופי כזה הוא בזבוז עבור בן".
כילד שנולד פג לא היה קל לגדל אותו. תמיד רגיש לכל מזג אויר משתנה. רק לאחר שלושה חודשים הוכנס בבריתו של אברהם אבינו. בגיל שמונה חודשים עבר ניתוח שבר. בגיל ארבע וחצי עברה המשפחה להתגורר בכרמיאל. שם גדל והתחנך עד לנפילתו. את גן החובה עשה בגן אלון. הגננת דליה מזור הוקסמה ממנו, מיופיו ומהרצינות שלו. שם התגלה כשרונו המוסיקלי וכשרונו למשחק על אף שהיה ביישן וצנוע. את בית הספר היסודי כתה א' עד ו' סיים בבית ספר אלון ע"ש "יגאל אלון". המחנכת בכתות ה'-ו' ציקי נוימן זוכרת אותו כילד שתמיד מוקף בנים ובנות. ילד שתמיד היה המרכז בזכות השקט שלו, התום והכנות שליקטו סביבו את כולם. הילד שהיה הדבק שבחבורה מימי בית-הספר.
אסף התעסק בספורט ובעיקר כדור-סל. מכיתה א' נרשם לבית הספר לכדור-סל של הפועל כרמיאל והיה חניך מצטיין. שם שיחק עד שנה לפני הגיוס לצה"ל. אז ראה שגובהו אינו מספיק לשחקן כדור-סל. 1.80 מ' ביום הנפילה. את חטיבת הביניים כיתה ז' עד ט' סיים בבית ספר מגדים. גם שם תמיד היה אהוב על כל הכיתה ועל הרבה תלמידים מהשיכבה.
הצניעות והשקט הנפשי שלו הראו על הרצינות שלו ועל נחישותו להצליח בכל מה שעשה והוא הצליח. אם זה בלימודים, בספורט ובנגינה על הגיטרה. היה לו כישרון למוסיקה, מגיל 15 ניגן בגיטרה ואף היה תקופת מה חבר להקה בכרמיאל. אחד השירים שהוא כתב אף הולחן והוקלט ע"ג תקליטור. ועם כל זאת נשאר אותו אדם ללא יהירות וללא שחצנות ועם נשמה טובה שתמיד אהב לעזור לאחרים ולתת מעצמו. תמיד אהב לדחוף אחרים כדי שלא ישברו. תמיד היה אומר "הכל בראש".
בסוף חטיבת הביניים החברים כתבו עליו בספר המחזור: "אסף אבני (כוכבים דולקים על אש קטנה - משינה)
בחור נחמד שמזמן הכרנו
ובין כל השכבה הוא די מוכר, הוא משלנו
והוא שקט, לעיתים גם משתולל
וכל הפסקה תראה אותו אוכל".
אסף כילד שנולד פג היה רזה מאוד ותמיד רצה לעלות במשקל התאמן בספורט וגם בפתוח הגוף הצליח.
הצטיינותו בלימודים בחטיבת הביניים הביאה אותו באופן טבעי ללמוד במגמת אלקטרוניקה ומחשבים בבית ספר אורט הורוביץ שם סיים את לימודיו בהצלחה ביוני 1994.
מתחילת בית ספר התיכון כבר ידע שהיעוד שלו הוא חיל קרבי וקורס קצינים, אולם בעקבות בעיות גב ויתר על חיל קרבי וכבוגר מגמת אלקטרוניקה היה אך טבעי להתגייס לחיל הקשר והאלקטרוניקה וכמובן על קורס קצינים לא ויתר. את ההכנות לצבא התחיל כשנתיים לפני הגיוס כשהתאמן בכושר קרבי על מנת להגיע מוכן לצבא עם כושר גופני טוב.
אסף התגייס בתאריך 10.8.94. את הטירונות עשה בזיקים וסיים בהצטיינות וגם שם התגלה כאדם אהוב שעזר לאחרים להתגבר עם הקשיים אם זה בשיחות מוטיבציה ואם זה בדחיפה להצלחה.
לאחר הטירונות נשלח לקורס טכנאי מערכות קשר בבית-הספר הטכני של חיל-האויר. קורס שנמשך 4 חודשים עד 12.1.95. לאחר מכן הוצב בגדוד 77 של חטיבה 7 בחיל השיריון והיה מאוד גאה להשתייך לגדוד. גם שם התגלה שהוא מוכן לקחת על עצמו אחריות ולהתנדב לכל משימה גם בימים שהיה חולה. הספיק להיות בלבנון בכל הקו במשך כ-4 חודשים, היה נוסע ממוצב למוצב על מנת לטפל במכשירי הקשר וכטכנאי יחיד בגדוד עשה את המוטל עליו באהבה וברצינות המיוחדת שלו. תמיד היה מה שנקרא אצלנו "ראש גדול". ועם כל זאת מצא גם זמן לנגן בגיטרה ולכתוב שירים בשעות הפנאי המעטות שהיו לו.
מהגדוד נשלח לקורס קצינים בבה"ד 1 וסיים ב-11.4.96. בסיום בה"ד 1 התחיל את ההשלמה החילית של חיל הקשר והאלקטרוניקה בתאריך 30.6.96.
במהלך תרגיל אימונים התחשמל אסף למוות כתוצאה ממגע של אנטנה אותה רצה להרכיב על הנגמ"ש בכבל מתח גבוה שהיה בשדה האימונים.
חבריו הרבים מבית הספר ומהצבא מספרים עליו שהוא היה הכי קרוב למושלם. חבר שתמיד אפשר לסמוך עליו.

"יהי זכרו ברוך".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה