תפריט נגישות

שוחר אבנר תירוש וינטרוב ז"ל

אבנר תירוש
בן 19 בנפלו
בן חווה ויעקב
נולד בגבעתיים
בי"ד בניסן תשכ"ח, 12/4/1968
התגייס ב-25.1.1987
שרת בחיל הקשר והתקשוב ביס"ט 21
נפל בעת שירותו
בי' באדר תשמ"ז, 11/3/1987
מקום נפילה: רעננה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: רעננה
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

אבנר ז"ל נולד בליל הסדר 12 אפריל 1968, בגבעתיים, בן לחווה ויעקב תירוש (וינטרוב) אח ליעל.

בשנת 1973 עברה המשפחה לרעננה.

בהיותו בן 7 נסעה המשפחה לשליחות לבריסל, לתקופה בת 4 שנים. היו אלה שנים נפלאות מלאות חוויות מיוחדות, טיולים בנופים ובתרבות אחרת למד מנהגים ושפות ואהב את התקופה המיוחדת הזאת. בחזור המשפחה ארצה למד אבנר בחטיבת "אוסטרובסקי" ברעננה.

שאיפתו של אבנר היתה להיות אלקטרונאי - דור המשך לאביו איש חיל-הקשר. את לימודי האלקטרוניקה החל במסגרת הקדם צבאית של בית-הספר "אונים" בכפר-סבא בשילוב עם חיל הקשר והאלקטרוניקה של צ.ה.ל. הצליח מאוד בלימודיו ורקם תכניות רבות לעתיד. חלומו היה להיות מהנדס אלקטרוניקה.

אבנר היה תלמיד בעל רצון חזק ביותר, נער ככל הנערים, בחור ככל הבחורים, בעל חוש הומור דק - מופנם ביותר, הופעה ספורטיבית נאה, חובב ספורט במיוחד שחיה. אהב לאייר ולצייר, חבר נאמן, חם ורגיש מאד. אינדבדואליסט מושבע ובעל יכולת התמודדות נפלאה.

אבנר נפטר ממחלת לב-ריאה סמויה, בעת היותו שוחר בביה"ס הטכני של חיל האויר בחיפה, בשלב הטירונות של לימודיו הקדם צבאיים. מותו היה פתאומי, והמחלה - כך ניתן היה להבין מאוחר מידי - קיננה בו בחשאי כל ימי חייו. הוא לא ידע על קיומה כמו גם איש מבני המשפחה, אבנר רקם תכניות והתנהג כאדם בריא.

אבנר, שחשוב היה לו להיות חייל טוב ובעל הישגים, התמודד עם קשיים פיזיים שלא הבין את פשרם, גם הוריו ומפקדיו לא הבחינו בקשייו. כאשר אושפז אבנר בבית-החולים תל-השומר, היה מאוחר מידי, מצבו הלך והתדרדר מיום ליום - קשה היה לאבחן את מחלתו - אשר התבררה לאחר מותו כמחלה אכזרית וסופנית, אשר אינה ניתנת לאבחנה חיצונית - ובעת הבדיקות שנעשו לקראת גיוסו לצ.ה.ל. לא נקבעו סימנים המעידים על מצבו הקשה.

אבנר נפטר לאחר עשרה ימי אשפוז קשים, ב- 11 למרץ 1987 - ולקח עמו זכרונות של 19 שנות חיים נפלאים ומלא תכניות לעתיד שנגדע.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה