תפריט נגישות

סמל מרדכי מוטי לוי ז"ל

מרדכי לוי
בן 22 בנפלו
בן צביה וזכריה
נולד בפתח תקוה
בכ"ג בטבת תשי"א, 1/1/1951
התגייס ב-אוגוסט 1970
שרת בחיל השריון חט' 460, גד' 532, חיל הקשר והתקשוב
נפל בקרב
בכ"ד בתשרי תשל"ד, 20/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: פאיד
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: פתח תקוה
הותיר: אב, אם, שלושה אחים ואחות

קורות חיים

מרדכי, בן צביה וזכריה, נולד בשנת תשי"א 1951 בשעריה. הוא למד בבית-הספר הממלכתי-דתי בגני-תקוה ואחרי-כן המשיך את לימודיו בבית-הספר התיכון "עזתה" בבאר-שבע, בבית-הספר "אונים" בכפר-סבא, ובבית-הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה. מרדכי היה תלמיד חרוץ ונבון. הוא ניחן בתבונת-כפיים והצטיין בלימודי המלאכה. כן היה חובב ספורט נלהב, ושנים אחדות היה חבר קבוצת-הכדורגל במקום מגוריו, גני-תקוה.

כבן בכור למשפחה תימנית מסורתית היה מרדכי מסור ונאמן להוריו, שימש כרוח החיה בבית והדריך את אחיו בכל מעשיהם. כל זאת עשה בשיקול-דעת רב ובהיגיון בריא. הוא היה חברותי, הרבה לחייך ולצחוק ובצחוקו הדביק את הסובבים אותו ושבה את לבם. מטבעו היה ישר ובעל מצפון ומוכן תמיד לעזור לזולת, וכן היה רציני בגישתו לחיים ושאף להתקדם ולהגיע להישגים בתחום האלקטרוניקה שבו השתלם ועסק גם בשירותו בצבא, כחניך בית-הספר הטכני של חיל-האוויר.

מרדכי גויס לצה"ל במחצית אוגוסט 1970 והוצב לחיל-הקשר. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס טכנאי קשר, הוסמך כטכנאי קשר. הוא היה חייל מעולה, אהוב על מפקדיו ועל חבריו לנשק. כשפרצה מלחמת יום הכיפורים, היה מרדכי עם יחידתו בסיני. הוא השתתף בקרבות-הבלימה הקשים, בצליחת התעלה ובפריצה לתוך שטח מצרים.

ביום כ"ד בתשרי תשל"ד (20.10.1973) נפגע הנגמ"ש שלו בהפגזה, בקרבת פאיד שממערב לתעלה, ומרדכי נהרג במקום. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בפתח-תקוה.

השאיר אחריו אב, אם, שלושה אחים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה