תפריט נגישות

סמ"ר בנימין ברנרד זילבר ז"ל

בנימין זילבר
בן 32 בנפלו
בן הניה ומשה
נולד ברוסיה
בט' באלול תש"א, 1/9/1941
התגייס ב-14.1.1960
שרת בחיל השריון חט' 217 , גד' 113, חיל הקשר והתקשוב
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: גשר פירדאן
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה ושלושה ילדים, הורים ואח

קורות חיים

בנימין, בן הניה ומשה, נולד ביום ט' באלול תש"א (1.9.1941) באלדן שברוסיה ועלה ארצה עם משפחתו בשנת תש"י (1950). בארץ למד בבית-הספר היסודי "ראשונים" בבת-ים ואחרי-כן סיים את לימודיו בבית- הספר התיכון-מקצועי "אורט יד סינגלובסקי" בתל- אביב. בנימין היה תלמיד נבון, חרוץ ומוכשר. מחנכיו בבית-הספר זוכרים אותו כנער שובב ומלא שמחת חיים, ומציינים כי יחד עם זה היה אחראי והגיע להישגים מעולים. הוא היה בן נאמן ומסור להוריו ודואג למשפחתו, אהב לעזור לזולת וקנה לו ידידים רבים. עלם תמיר וחזק היה, בעל שיער בלונדי ועיניים כחולות.

בנימין גויס לצה"ל במחצית ינואר 1960 והוצב לחיל הקשר. לאחר סיום הטירונות השתלם בקורס טכנאי-קשר והוצב באחת מיחידות החיל באזור המרכז. הוא היה חייל אחראי ומסור לתפקידו. מפקדיו מציינים כי שימש דוגמה לחבריו במזגו הטוב ובצייתנותו. בתקופת שירותו בצה"ל השתדל שלא להדאיג את הוריו, הרבה לבקר בבית ונהג לבלות את חופשותיו בחברתם. במחצית שנת 1962 סיים בנימין את שירות החובה, השתחרר מצה"ל והתקבל לעבודה במכון הוטרינרי בבית-דגן.

בשנת 1965 נשא לאישה את חברתו פרידה וברבות הימים נולדו להם שלושה ילדים. במסגרת שירות המילואים שלו השתתף במלחמת ששת הימים ונמנה עם חיילי אוגדתו של האלוף אברהם יפה. לאחר מלחמת ששת הימים החל לעבוד במחלקה לזואולוגיה של אוניברסיטת תל-אביב כטכנאי מעבדה. הוא זכה להערכה רבה על עבודתו ונודע כעובד חרוץ, מסור ואחראי. בנימין היה איש משפחה למופת, אהב את אשתו והרבה לבלות בקרב משפחתו ולשחק עם שלושת ילדיו. היו לו ידידים רבים וכולם זוכרים לטובה את מזגו הנוח ואת אהבת האדם ואהבת החיים שייחדו אותו. כשפרצה מלחמת יום הכיפורים הצטרף אל אנשי יחידתו והוטל עליו תפקיד של קצין-קשר למג"ד.

ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973), נקלע להפגזה באזור גשר פירדאן, ושם נפגע ונהרג. הוא הובא למנוחת- עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הורים ואח.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל ראשון. במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "בנכם, בנימין זילבר, היה טכנאי קשר ראשי ביחידת השריון שתחת פיקודי. הכרתיו כטכנאי קשר מעולה, כלוחם אמיץ לב וכמי שהיה מעמודי התווך של מחלקת הקשר של היחידה. הוא התחבב על כולנו, חיילים ומפקדים כאחד. נפילתו הייתה אבדה כבדה ליחידתנו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה