תפריט נגישות

סמל יובל דהבו ז"ל

יובל דהבו
בן 22 בנפלו
בן שולמית וצבי
נולד במעגן
בכ"ב באלול תשי"א, 23/9/1951
התגורר בברק
התגייס ב-5.5.1969
שרת בחיל השריון מפח"ט 188, פלחי"ק 358, חיל הקשר והתקשוב
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: עפולה
חלקה: 3, שורה: 3, קבר: 6.
הותיר: אישה, הורים, אח ואחות

קורות חיים

יובל (יובליק), בן שולמית וצבי, נולד ביום כ"ב באלול תשי"א (23.9.1951) בקיבוץ מעגן. הוא למד בבית- הספר היסודי "יד-לחמישה" במושב ברק ובבית-הספר התיכון המחוזי על-שם דוד בן-גוריון, בעפולה. יובל היה תלמיד חרוץ, הקפיד על הכנת השיעורים והיה אהוב על מוריו ועל חבריו. מחנכו מספר, כי "מבטו היה בהיר, בעיניו הייתה פיקחות ובלוריתו מסולסלת. הוא היה יוצא דופן בהליכותיו הצבריות, בעירנותו, בשובבותו ובעמידתו האיתנה על דעתו". הוא היה חובב ספורט ונמנה עם חברי מועדון הסיף בבית- הספר, כן אהב לפרק כלים מכניים ולהרכיבם והרבה לעסוק בבניית מכשירים אלקטרוניים. יובל היה חביב ומקובל על חבריו, לבבי מאוד ומעורה בכל הסובב אותו. תמיד מוכן היה לעזור לכל אדם בעצה ובמעשה. הוא היה הגון, ישר, גלוי-לב ובעל מצפון, ומעולם לא דרש מהזולת מה שלא דרש מעצמו. היה לו חוש הומור מצוין והוא אהב להתלוצץ ולשמוח ולעתים אף לעשות מעשי קונדס. מטבעו היה בעל יזמה והצטיין בתבונת כפיים; בקי היה במלאכתו ועשה אותה בנאמנות ובאהבה. במשק הוריו עסק בגידול ניסיוני של אגוזי אדמה. הוא היה בן נאמן ומסור להוריו, רחש להם כבוד ודאג לשלומם ולרווחתם. יובל גויס לצה"ל בתחילת מאי 1969 והוצב לחיל הקשר. לאחר הטירונות, שהיה בה חניך מצטיין, השתלם בקורס מפעילי טלפרינטר ורדיו, בקורס מ"כים ובקורס קצינים. הוא סופח לחיל השריון והשתתף בפעולות פשיטה בלבנון וברמת הגולן. מפקדיו כתבו עליו בחוות דעתם: "הוא חייל חרוץ, בעל כושר ותושייה, חייל טוב ומסור למופת, ממלא את תפקידו היטב, אחראי וממושמע". כמה חודשים לאחר ששוחרר מהשירות הסדיר, ושלושה חודשים לאחר שנשא לו לאישה את חברתו זיוה, פרצה מלחמת יום-הכיפורים. יובל גויס ונשלח עם יחידתו לחזית ברמת הגולן.

ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973), נפל יובל בעת מילוי תפקידו, והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בעפולה. השאיר אחריו אישה, אב, אם, אח ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "יובל ז"ל היה חייל מצטיין ביחידה. כל חייליה כיבדוהו בשל אישיותו ובקיאותו המקצועית". הוריו תרמו לזכרו ספר-תורה לבית-הכנסת במושב ברק; שמו כלול בחוברת, אשר תנועת המושבים הוציאה לאור לזכר בני התנועה, שנפלו במלחמה; בית-הספר התיכון המחוזי על-שם דוד בן-גוריון, הוציא לאור חוברת לזכר בוגריו שנפלו במערכה, ויובל בתוכם; משרד החקלאות הקדיש לזכרו חוברת ובה כלולים הנתונים על גידול אגוזי-אדמה; שני סטודנטים צרפתים, שערכו מחקר על דור ההמשך במושבים, הקדישו את המחקר לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה