תפריט נגישות

רב"ט ליאוניד ז'ורחוב ז"ל

ליאוניד ז'ורחוב
בן 20 בנפלו
בן אנג'ליקה ורפאל
נולד ברוסיה
בי"א בתשרי תשמ"ט, 22/9/1988
התגורר בקרית אתא
שרת בחיל הקשר והתקשוב
נפל בעת שירותו
בל' באב תשס"ח, 31/8/2008
מקום קבורה: קרית אתא - בית העלמין הישן
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בנם בכורם של אנז'ליקה ורפאל. לאוניד נולד ברוסיה, בעיר ברנאול בדרום סיביר, ביום י"א בתשרי תשמ"ט (22.9.1988). הוא היה גם הנכד הראשון במשפחה, לסבים איליה וישראל ולסבתות רעיה וצילה. אחריו נולדו מיכאל (מישה) ודניאלה (דנה).

לאוניד, שנקרא "לוניה" בחיבה, היה תינוק חייכן ושקט, מספר אביו, ולו עיניים כחולות, גדולות וסקרניות. הוא אהב בלגאן, אהב לפרק חפצים – אך גם ידע להרכיב ולסדר את הכול מחדש. אחיו מישה נולד כשלאוניד היה בן שנה וחצי, הם גדלו בקירבה גדולה והקשר ביניהם היה חזק מאוד כל השנים.

המשפחה עלתה לישראל בשנת 1991. הם התיישבו בקריית אתא. לאוניד בן השנתיים וחצי השתלב עד מהרה בגן המקומי, וקלט במהירות את השפה.

לאוניד למד בעירו, החל בבית הספר היסודי "גורדון" והמשיך לחטיבת ביניים "רוגוזין". בכיתה ט' עבר ללמוד בבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה.

מגיל צעיר, שנים לפני שהצטרף לבית הספר של חיל האוויר, לאוניד התעניין מאוד בכל הקשור לתעופה. בכיתה ז' הוא הצטרף לחוג טיסנאות והתמיד בכך שלוש שנים. בחוג הוא העמיק את ידיעותיו בנושא התעופה, ואת דגמי המטוסים שבנה היה מטיס בחברת בני משפחתו בסופי השבוע בהם בילו יחדיו.

אחרי שנה בבית הספר של חיל האוויר עבר לאוניד ללמוד בתיכון בסמ"ת בחיפה, בו סיים י"ב כיתות עם תעודת בגרות טובה מאוד. עניין מיוחד גילה לאוניד במקצועות המדעיים – פיזיקה, מתמטיקה ואלקטרוניקה – וציוני הבגרות שלו במקצועות אלו היו מצוינים. לאוניד לא נהג להחצין את רגשותיו, וגם על הישגיו בלימודים לא התפאר מעולם.

לאוניד היה נער שקט, צנוע ומופנם, טוב לב שתמיד היה נכון לעזור לכול. הוא אהב מאוד בעלי חיים וחש חמלה רבה כלפיהם, על כן החליט כבר בגיל ארבע-עשרה להיות טבעוני ומאז עמד בכך בהצלחה.

בשעות הפנאי הירבה לאוניד לבלות עם משפחתו, ויחד הם העבירו שבתות רבות בחוף הים, כשלאוניד יוצר מצדפים יצירות מרהיבות עבור אחותו הקטנה. ביצירות שלו בצדפים, כמו גם ביצירות שאהב להכין מחומרים טבעיים אחרים (למשל אצטרובלים), הוכיח לאוניד שהוא ניחן ביכולת טכנית טובה מאוד. שעות רבות בילה לאוניד גם עם אחיו, אליו היה קשור במיוחד.

לאוניד התגייס לצה"ל בחודש דצמבר 2007. הוא שובץ לחיל התקשוב, ואחרי שעבר קורס אלקטרוניקה הוצב לשרת ברמת הגולן כטכנאי מערכות קשר. הוא ביצע את תפקידו במסירות ובמקצועיות, סיפרו מפקדיו, והומלץ להוציאו לקורס קצינים.

רב-טוראי לאוניד נפל בעת מילוי תפקידו ביום ל' באב תשס"ח (31.8.2008). בן תשע-עשרה בנפלו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית אתא. הותיר הורים, אח ואחות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה