תפריט נגישות

סרן יובל בן ארצי ז"ל

יובל בן ארצי
בן 25 בנפלו
בן רחל וחנן
נולד בעמיר
בי"ד בתשרי תש"ג, 25/9/1942
התגורר בעמיר
התגייס ב-נובמבר 1961
שרת בחיל השריון גד' 129, חיל הקשר והתקשוב
נפל בקרב
בא' בסיון תשכ"ז, 9/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: סיר א-דיב
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: קיבוץ עמיר

קורות חיים

יובל, בן רחל וחנן, נולד ביום י"ד בתשרי תש"ג (25.9.1942) בקיבוץ עמיר. קיבל את השכלתו התיכונית במוסד החינוכי "הגליל העליון" כשהוא מצטיין בכל המקצועות. השתתף בפעולות ספורטיביות ובתחרויות שחמט. ברוך כשרונות, בעל תפיסה מהירה ותבונה רבה. היה מסור לכל ומקובל על חבריו ומוריו שהעריצוהו וחיבבוהו.

בנובמבר 1961 גויס לצה"ל אך בגלל כושר בריאות לקוי נקבע לו תפקיד משרדי. העובדה שלא ניתן לו להצטרף ליחידה קרבית ציערה אותו מאד. חזר ודרש מבחן רפואי נוסף עד אשר מבוקשו נתמלא. עבר קורס קצינים ולאחר מכן קורס קציני קשר. בתפקיד זה נשלח ליחידת טנקים אשר לה התמסר בכל מרצו כי מצא סיפוק רב בתפקידו האחראי והגיע לקצין קשר גדודי.

בסוף 1964 שוחרר מהצבא וחזר לקיבוץ. מיד החל להכות שרשים בחברה ובעבודה וקיבל כל תפקיד שהוצע לו. התכוון להמשיך בלימודים ואמנם החל להתכונן לבחינות הבגרות ואף עמד בהצלחה בבחינה הראשונה. הוצעה לו פעילות בתנועה אלא שהוא העדיף פעילות בקיבוץ וקיבל על עצמו את סידור העבודה. מתפקידו זה נקרא לאחרונה ערב מלחמת ששת הימים. בתחילה הועבר ללחום בחזית סיני בכונתילה ולאחר מכן לרמת הגולן. בערב לפני הקרב הספיק לבקר שעות מעטות בבית. למחרת עברה יחידת הטנקים על יד הקיבוץ בדרכה לקרב הקשה ברמה. יובל נראה בטנק המפקד בנופפו בידו לחברים לשלום. בסערת הקרב נפצע המג"ד קשה ויובל הוציא את הטנק מקו האש ועזר לפנות את המפקד הפצוע. מפקד הסיירת שהיה במקום קיבל על עצמו את הפיקוד על הגדוד. בקרב נגד המוצבים הסוריים שותק התותח של הטנק, ואז כדי להפעיל את מקלע המפקד הוציא המפקד את מחציתו העליונה של גופו, נפגע ונפל. יובל המשיך להפעיל את המקלע אך גם הוא נפגע, נפל לתוך הטנק ושם מצא את מותו. זה היה במוצב סיר-א-דיב ביום החמישי לקרבות, הוא א' בסיון תשכ"ז (9.6.1967) הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בעמיר. חבריו הקימו אנדרטה לזכרו ולזכר חברו רס"ן מוקדי במקום נפלם ברמת הגולן. קיבוצו הוציא חוברת לזכרו ביום השנה לנפלו. תולדותיו מובאים בחוברת "53 מהם" המוקדש לחללי הקיבוץ הארצי במלחמת ששת הימים. פרטי הקרב מתוארים בספרו של ש' טבת "חשופים בצריח".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה