תפריט נגישות

רב"ט טלי "טל" ברמן ז"ל

טלי ברמן
בת 19 בנפלה
בת שרה ודימיטרי
נולדה באשדוד
בב' בחשוון תשכ"א, 23/10/1960
התגייסה ב-פברואר 1979
שרתה בחיל השריון בט"ר חש"נ 183, חיל הקשר והתקשוב
נפלה בעת מילוי תפקידה
בכ"ז באב תשל"ט, 20/8/1979
מקום נפילה: כפר סבא
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: אשדוד

קורות חיים

בת שרה ודימיטרי, נולדה ביום ב' בחשון תשכ"א (23.10.1960) באשדוד. טלי למדה בבית הספר היסודי "נתיבים" באשדוד, והמשיכה בבית הספר התיכון למחוננים "בויאר" בירושלים. היא היתה תלמידה מעולה, ומוריה גמרו עליה את ההלל. היא היתה אהובה על הכל. מגיל עשר הייתה טלי חניכה ב"נוער העובד והלומד", והצטיינה בפעילותה.

טלי נחשבה לאחת מהשחקניות הטובות והמוכשרות בקבוצת הכדור-יד של "הפועל אשדוד", ששיחקה בליגה הלאומית. היא בלטה ברצונה החזק, ברצינותה, ובכושרה להתמיד עד השגת מטרותיה והייתה לטל השפעה רבה בחברה, חברותיה נהגו להתייעץ עמה בכל והיא הייתה הרוח החיה בארגון מסיבות ליל שבת וחגים. טלי לא הסתפקה בלימודים, והייתה פעילה ב"נוער לנוער" ובתחומי ספורט שונים בהם הצטיינה וייצגה את בית-ספרה בתחרויות.

בשנה הרביעית בתיכון החליטה טלי לחזור לאשדוד לשהות במחיצת הוריה, ובה סיימה את לימודיה בבית-ספר תיכון ערב. טלי השתתפה בעלון בית-הספר ופרסמה מאמרים רבים. היא היתה פעילה בחיי החברה של בית-הספר, וחזרה להתאמן בקבוצת הכדור-יד של אשדוד, שהפכה לאלופה ועמדה לייצג את המדינה באירופה.

טל גויסה לצה"ל בפברואר 1979, והוצבה בחיל הקשר. היא סיימה את קורס האלחוט, וקיבלה תעודת הצטיינות ממפקד הבסיס. אך תאונת דרכים קטלנית קטעה את חייה הצעירים.

טל נפלה בעת מילוי תפקידה, ביום כ"ז באב תשל"ט (20.8.1979), והובאה למנוחת עולמים בחלקת הקבורה לחללי צה"ל בבית-הקברות באשדוד. בת 19 שנים הייתה בנופלה. היא השאירה אחריה הורים, אחות ואח. בהספד על טלי, שהופיע בעלון באשדוד, נאמר: "חופשית ברוחה וממריאה כציפור דרור, לא סבלה לחץ חיצוני. כל שבא לה מתוכה קיבלה, כל שהעיק עליה מבחוץ פרפרה ונאבקה בו, עד שקלטה ונקלטה- והבעיה נפתרה. טלי היפה, הערה, החולמת, המגשימה! גורל אכזר יודע לבחור. הפעם הוא תלש באכזריות את אחד העציצים היפים ביותר בגן הנעורים של עירנו אשדוד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה