תפריט נגישות

רב"ט רינה אלקלעי ז"ל

רינה אלקלעי
בת 19 בנפלה
בת טובה ורצון
נולדה בקדימה
בד' באדר א' תשי"ט, 12/2/1959
התגייסה ב-24.8.1977
שרתה בחיל השריון ביסל"ש 844, חיל הקשר והתקשוב
נפלה בעת מילוי תפקידה
בי"ב בתמוז תשל"ח, 17/7/1978
מקום נפילה: אשקלון
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: קדימה

קורות חיים

בת רצון וטובה. נולדה ביום ד' באדר תשי"ט (12.2.1959) בכפר קדימה. שש שנים למדה רינה בביה"ס הממלכתי שבמקום. לאחר-מכן עברה לחטיבת-הביניים שבכפר הנוער 'הדסים' ולמדה בו שלוש שנים. רינה, שהיתה תלמידה חרוצה ורצינית, לא הסתפקה בהישגיה וביקשה לסיים את לימודי הבגרות. ואמנם הצליחה במשימה זו לאחר שלוש שנות-לימודים במגמה ההומנית ב'בית-ברל' שבכפר-סבא. ההורים רוו נחת רבה מבתם, היא היתה בחורה שקטה ומסורה למשפחתה, וכל-עת שבאה לחופשה מלימודיה היתה מסייעת בניהול הבית. את טוב-לבה ונכונותה לעזור לזולת גילתה גם ביחסיה עם חבריה ללימודים. שני העיסוקים החביבים עליה ביותר היו קריאת ספרים והקשבה לשירים ברדיו.

רינה גויסה בסוף אוגוסט 1977 לצה"ל ועשתה את הטירונות במסגרת הנח"ל. אחרי-כן הוצבה לחיל-הקשר ולמדה בו את מקצוע האלחוטנות. עד-מהרה ידעו להעריך את כישוריה, והיא עלתה לדרגת רב"ט. עברה קורס למדריכי-קשר. מכאן היתה דרכה אל בית-הספר לשריון, כמדריכת-קשר. לא חלפה שנה מאז גויסה לצה"ל, והמקרה העיור שם קץ לחייה. היא נפלה בעת שירותה - ביום י"ב בתמוז תשל"ח (17.7.1978). הובאה למנוחת-עולמים בבית-העלמין שבקדימה, כפר-הולדתה. השאירה אחריה הורים, שתי אחיות ושני אחים.

מפקדה של רינה כתבה למשפחה השכולה: "רינה גילמה בעיני את דמות הבת המסורה, הבחורה הצנועה והמדריכה הטובה. תמיד מילאה את המוטל עליה במקצועיות ובמרץ רב. אנו, במדור הקשר, מפקדים ומדריכים, לא נשכח את רינה לעולם."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה