תפריט נגישות

רב"ט פנחס ווהל ז"ל

פנחס ווהל
בן 24 בנפלו
בן יעל ויעקב
נולד בתל אביב
בא' בתשרי תשי"ב, 1/10/1951
התגורר בתל אביב - יפו
התגייס ב-2.2.1970
שרת בחיל הקשר והתקשוב אגד צליחה
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב בתמוז תשל"ה, 30/6/1975
מקום נפילה: באר שבע
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אם ואחות - מירה

קורות חיים

בן יעקב ז"ל ויעל. נולד ביום א' בתשרי תשי"ב (1.10.1951) בתל-אביב. סיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר 'טשרניחובסקי' שבעיר ואת לימודיו התיכוניים בבית-הספר התיכון 'מרכז מורים מוסמכים' שבמקום.

הוא היה נער חביב, שקט ונחבא-אל-הכלים. נוח באופיו ואהוד על חבריו ועל מכריו. מטבעו ניחן בחוש-הומור שלא עזבו אף בזמנים קשים. בעתות-הפנאי אהב לעסוק, כתחביב, בריקוע נחושת וביצירת אבזרי-נוי בחומר זה. הוא רחש אהבה עזה לארץ, לנופיה ולאתריה, הרבה לתור ולסייר בארץ ונהג לערוך טיולים ארוכים ולבלות בחיק-הטבע.

פנחס גויס צה"ל בתחילת פברואר 1970 והוצב לחיל-הקשר. לאחר הטירונות עבר קורס בבסיס-ההדרכה של החיל והיה לאלחוטן ומפעיל רדיו-טלפרינטר לאחר סיום הקורס נשלח לגדוד של חיל-ההנדסה ושימש בתפקידו במחלקת-הקשר. עם הגדוד עבר משך-שירות ארוך בסיני והוענק לו אות-השירות-המבצעי. במשך שירותו הסדיר היה חייל טוב, ממושמע ואחראי, שמילא את תפקידיו בדייקנות ולשביעות-רצונם של מפקדיו.

במהלך-שירותו נפטר אביו, ופנחס, שהיה קשור מאוד למשפחתו, דאג לקבל חופשה מיוחדת ותנאי-שירות מיוחדים, כדי שיוכל לסעוד את אמו ולתמוך בה כלכלית. הוא נהג לעשות משמרות-לילה בצבא, כדי שיוכל להיות לצד אמו, בשעות היום. לאחר שסיים את שירות-החובה, שוחרר והוצב לכוחות-המילואים. הוא נהג לצאת לפרקי-זמן של שירות-מילואים ומילא את כל המוטל עליו במסירות. מעולם לא ניסה להתחמק או לזכות בהנחות בגלל המצב במשפחה.

ביום כ"ב בתמוז תשל"ה (30.6.1975) נפל פנחס במילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו אם ואחות.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "פנחס שירת יחד אתנו במלחמת יום-הכיפורים, ידע ימי אש והפצצות קשות וכבדות. התנהג כיאות לחייל בצה"ל. הוא שימש כקשר במשך המלחמה וגם לאחר המלחמה. היה בקיא בעבודתו ומומחה בטיפול בציוד-קשר. בעת המלחמה לא נח לילות ארוכים וישב ליד המכשירים כדי להשיג קשר עם יחידות אחרות ולדווח דיווחים דחופים ומכריעים."

בני-משפחתו תרמו להקמת ספרייה לזכרו בבית-הספר 'טשרניחובסקי'. כן, תרמו גביע נודד לזוכים בתחרויות-ספורט בבית-הספר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה