תפריט נגישות

סמ"ר תומר אטיאס ז"ל

תומר אטיאס
בן 21 בנפלו
בן מזל ויצחק
נולד בכ"א באייר תשל"ו, 21/5/1976
התגייס ב-12.10.1994
שרת בחיל הקשר והתקשוב, חיל שריון מפח"ט
נפל בעת שירותו
בכ"ח בתמוז תשנ"ז, 2/8/1997
מקום נפילה: צומת מסחה
מקום קבורה: קרית שמונה
אזור: -, חלקה: 1, שורה: 4, קבר: 10.

קורות חיים

הסיפור שלי עם תומר מתחיל בתאריך ה-2.6.96 יום הגעתי לפלחי"ק 358 ולחטיבה. החייל הראשון שנתקלתי בו בפלחי"ק היה תומר. לעולם לא אשכח את הרגע המוזר שבו אני קצין חדש בפלוגה במשרד המ"פ, שלפתע מגיעים לכיווני שני חיילים מחובקים, אחד מהם היה תומר והשני קובי - חייל לפני שיחרור. אני זוכר את התמונה כאילו המקרה קרה אתמול. שניהם היו מחובקים ותומר מחייך לכיווני חיוך רחב. באותו רגע לא הבנתי מה פשר החיוך, אך מרגע זה ועד יום התאונה חיוך זה לא מש מפניו של תומר לעולם.

בשבועות הראשונים בפלוגה תומר, שתפקד אז כמפ"ט, הרשים אותי מאוד. תומר בלט מעל כולם, היה דומיננטי ומנהיג אמיתי. למרות שבתקופה זו לא נחשב לחייל ותיק - פזמנ"יק במושגי הצבא - תומר תמיד התהלך והתחבר עם החבר'ה הותיקים.

כבר בראיון האישי שקיימתי עם כל חיילי הפלוגה - הבנתי שלא יושב מולי חייל רגיל - והרגשה זו רק הלכה והתגברה והתמשכה עד שהגיעה למימדים מדאיגים מבחינתי - שכבר לא התייחסתי לתומר כחייל, אלא כאל חבר.

המושג והמונח חבר ולא חייל - לא חל רק עלי אלא על כל המפקדים בפלחי"ק ובמפח"ט 188. לתומר לא היתה בעיה לקיים שיחת חולין עם קציני המטה, או להזמין לארוחה במטבח את מפקדי הפלוגה - בדיוק כמו חבר אמיתי ולא כחייל.

תומר היה מעין קב"ן פלוגתי - לעולם לא אשכח איזה מעמד מיוחד קיבל חדרו - החדר שבו קיימו שיחות אישיות ואמיתיות. חיילים רבים במפח"ט נהגו להגיע לתומר מידי יום לפקוד את חדרו בסיפורים מזעזעים על קשיים יום-יומיים ובכלל - תומר כמנהיג אמיתי תמיד הבטיח לעשות הכל עם סגל הפיקוד. אליי אישית תומר פנה עשרות פעמים בבעיות שיש לחיילים בפלוגה ועד כמה בעיות אלו מפחידות אותו. לקח לי זמן להבין מדוע פנו החיילים דווקא אליו ולא לאחד המפקדים בפלוגה, אך ברגע שהכרתי והבנתי עם מי יש לי עסק קיבלתי תשובות לכל השאלות האלו. זוהי גם אחת הסיבות שברגע שחברו הטוב יוסי טננבאום השתחרר ופינה את תפקיד הרס"פ - ישבנו אני ויוסי שהיה מ"פ הפלחי"ק והחלטנו שתומר הינו המתאים והאידיאלי לתפקיד זה.

בשיחת הסיכום שערכתי לתומר - ברגע הכנסתו לתפקיד הרס"פ, הסברתי לו את מהות הפיקוד והדברים השונים שיחולו עליו מרגע זה - לעולם לא דמיינתי ושערתי עד כמה התאים תומר לתפקיד פיקוד וכמה פרח בתפקיד הרס"פ. מושגים ומונחים כמו: אחריות, יוזמה, מוסר עבודה גבוה וכו' - הינם מונחים שברגע זה מתאימים למונח תומר אטיאס כרס"פ.

הפלוגה לעולם לא נהנתה ממפקד מוכשר ומבין, ובתקופתו - נושאי המשמעת, חזות הפלוגה, ערבים פלוגתיים וגיבוש חברתי - הגיעו למימדים שלעולם לא ניראו בפלחי"ק זה.

ישנו מושג בחיל הקשר שהיכרתי שנקרא - מודל מצוינות הקשר"ג - שעל פיו מחנכים את קציני החיל. תומר אטיאס - מבחינתי הינך מודל מצוינות, החייל שעפ"י ערכיך, ואופיך המיוחד אני מבטיח לחנך ולעצב את חיילי בעתיד - בשאיפה שעפ"י המודל שלך אגיע לרמה הגבוהה ביותר.

מבחינתי הכתיבה על תומר יכולה להמשך לנצח, וכמות הסופרלטיבים שניתן לייחס לו - לא תגמר לעולם. הבקשה היחידה למשפחת אטיאס היא שתבין ותכיר מונחים אלו - שיכול להיות שלא באו לידי ביטוי בבית - וע"י התייחסות החיילים לתומר תבין ותעכל את מימדי האהבה והערכה שיש לנו לחבר זה. משפחה יקרה - מעתה ועד עולם נוספה לכם משפחה חדשה - שהיא פלחי"ק 358 - ואנו מבטיחים שהקשר בנינו לעולם לא יפסק.



(דותן סיגלר, סגן - סמ"פ בפלחי"ק)

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה