תפריט נגישות

טוראי דוד שינה ז"ל

דוד שינה
בן 29 בנפלו
בן סביחה ורחמים
נולד בעירק
בי"ב באלול תרצ"ח, 8/9/1938
התגייס ב-אפריל 1953
שרת בחיל השריון חט' 401, גד' 46, חיל הקשר והתקשוב
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: צומת רפיח
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: רעננה
הותיר: אשה ובן

קורות חיים

דוד, בן רחמים וסביחה, נולד ביום י"ב באלול תרצ"ח (8.9.1938) בעיר עמרה אשר בעירק. היה בן למשפחה עירקית מכובדת. בשנת 1950 עלה לארץ במסגרת "עליית הנוער" ונשלח לחצור. בשעות-הפנאי עסק בספורט, בכדורעף ובכדורגל עם שאר ילדי השכונה אשר בה התגורר. בגיל י"ב היה לרועה-צאן ולאחר מכן לבוקר. שם הספיק לסיים את לימודיו היסודיים ושנתיים למד לימודים תיכוניים.

בשנת 1953 עזב את חצור ועבר לגור בהרצליה. שם עבד בנגריה עד יום גיוסו, באפריל, בפרוץ מערכת-סיני השתתף בה ומילא בה תפקיד חשוב.

בשנת 1957 נסע לבקר את הוריו, שעברו בינתיים לפרס. הוריו הפצירו בו להישאר לידם אולם הוא לא נענה לבקשותיהם באמרו כי החיים בחוץ-לארץ אינם בשבילו, וכי במשך השנים שישב בארץ היכה שרשים עמוקים בה. עשה כמה נסיונות להיקלט ברעננה אך לא עלה הדבר בידו והוא החליט לעבור לבאר-שבע, בה הסתדר ובנה את קינו. אחרי שחרורו מן הצבא נקרא למילואים ובימי הכנות ומתח שלפני מלחמת ששת הימים, שוב נקרא לדגל. יחידתו פעלה אז בסביבות רפיח והוא סופח על-ידי מפקדיו לזחל הפיקוד.

ביום הראשון לקרבות המלחמה, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967) חלף הזחל על פני פצועים שהיו מוטלים בדרך ובחזרם לחלץ אותם נפגעו על-ידי פגז מרגמה-דויד נפל בקרב זה שנערך דרומית לצומת רפיח. הניח אשה וילד בגיל רך. הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי והועבר לאחר מכן למנוחת-עולמים בבית-הקברות ברעננה. אחרי מותו סיפרה אשתו הצעירה כי הוא הלך למערכה ברצון ומתוך הכרה שבהכרח, כי לא פעם התבטא שאין מנוס ממלחמה במצב כפי שהוא. היא סיפרה עוד שכדי להיות מוכן ליציאה למערכה היה בודק את תרמילו ואת ציודו האישי יום יום, ימים אחדים לפני שנקרא גם ביקש את שותפיו בעסק שבבאר-שבע לסדר את החשבון המשותף. "סתם ככה.. על כל מקרה...שלא תהיינה בעיות לכרמלה..." כי אכן היתה לו הרגשה שמא לא יחזור. עמוד הוקדש לזכרו בבטאון המועצה המקומית של רעננה. בירחון "כאן באר-שבע", שהוציאה העירייה הועלה זכרו במדור "כבוד לנופלים - תנחומים למשפחות".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה