תפריט נגישות

סמל דוד קאי ז"ל

דוד קאי
בן 19 בנפלו
בן מירה ואלווין
נולד בתל אביב
בכ' בכסלו תש"ח, 21/12/1959
התגורר ברחובות
התגייס ב-דצמבר 1978
שרת בחיל הקשר והתקשוב ממר"מ 9540
נפל בעת שירותו
בי"ז באב תשל"ט, 10/8/1979
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: רחובות
הותיר: הורים

קורות חיים

בן מירה ואלווין, נולד ביום כ' בכסלו תש"ך (21.12.1959) בתל-אביב, בן יחיד להוריו. אביו, מדען במכון ויצמן, השפיע רבות על דרכו המקצועית של דוד. הוא התחיל את למודיו בבית-הספר היסודי על-שם שפרינצק ברחובות, המשיך בחטיבת-הביניים ובבית-הספר התיכון על-שם קציר, בו סיים את לימודיו כתלמיד המצטיין של כיתתו. בגמר לימודיו בבית-הספר התיכון, טרם גיוסו לצה"ל, יצא לארצות-הברית עם הוריו, שם שהה אביו בשנת השתלמות. במרוצת שנת שהותו בארצות-הברית למד דוד, באישור צה"ל, מקצועות הקשורים בקולנוע.

הוא חזר ארצה ובדצמבר 1978 התגייס. דוד עבר אימוני טירונות ונשלח לקורס השתלמות בהפעלת מחשבים. עם סיום הקורס הועלה לדרגת רב"ט, התקדם במקצועו וביוני 1979 הוענקה לו דרגת סמל. מפקדיו ניסו לשכנעו לשרת בתום שירותו הסדיר בצבא הקבע, אך תכניותיו של דוד היו שונות. הוא התכוון ללמוד ביולוגיה באוניברסיטה ולהכשיר עצמו כנוירוביולוג.

במהלך לימודיו כסטודנט קיץ במכון ויצמן, זכה דוד במלגת לימודים לכל אוניברסיטה בארץ. מנהל המעבדה שלצידו עבד דוד אמר עליו: "הוא היה הסטודנט המעולה שפגשתי בחיי". דוד הצטיין לא רק במקצועות הריאליים אלא גם בתחומי האמנות - בקולנוע, כן כתבשירה והתעניין בשפות העברית והאנגלית.

ביום י"ז באב תשל"ט (10.8.1979) יצא דוד לחופשה מאושרת. ליד בסיסו באופירה עלה על משאית אזרחית. בדרך איבד הנהג את השליטה על ההגה, המשאית התהפכה ושלושה נוסעים נהרגו בתאונה. ביניהם היה דוד וחייל נוסף. בן 19 היה במותו. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי ברחובות. השאיר אחריו הורים.

מפקדו כתב עליו מכתב תנחומים להוריו: "דוד סיים בהצטיינות את ההכשרה המקצועית הבסיסית ובמשך שנה בה שרת ביחידתנו למדנו להכיר ולהוקיר את כשרונותיו ותכונותיו הטובות. עם כניסתו לעבודה המקצועית התגלה כחייל כשרוני, מסור, אחראי וחרוץ. היה בעל חוש הומור עדין וקולע. במטענו התרבותי, בנועם הליכותיו, בשקט שלו ובחיוכו שבה את ליבותינו. הוא הקדיש תשומת-לב ומחשבה לכל מה שעשה ותמיד שאף ללמוד, לרכוש ידע ולשתף את חבריו בידיעותיו. כשפנו אליו בהצעה להתנדב, נענה ברצון ובחיוב. נזכור את דוד כחייל טוב וחבר טוב, ישר ואהוב על כולנו, חבריו ומפקדיו".

על שמו נקראה חורשה ביער הקרן הקיימת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה