תפריט נגישות

סגן יהודה מצגר ז"ל

יהודה מצגר
בן 21 בנפלו
בן רינה ויוסף
נולד בתל אביב
בכ"ו באב תשכ"ב, 26/8/1962
התגורר בתל אביב
התגייס ב-יולי 1980
שרת בחיל הקשר והתקשוב גד' 414
נפל בקרב
בכ"ח באב תשמ"ג, 7/8/1983
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: עין זחלתא
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, שתי אחיות ואח

קורות חיים

בן רינה ויוסף, נולד ביום כ"ו באב תשכ"ב (26.8.1962) בתל-אביב.יהודה למד בבית-הספר היסודי "רוקח" בתל-אביב, למד שנה אחת בבית-הספר היסודי בבית-הכרם בירושלים, המשיך ולמד בבית-הספר "רוקח", וסיים את בית-הספר התיכון המקצועי "יד סינגלובסקי" במגמת אלקטרוניקה. יהודה גויס לצה"ל במחצית יולי 1980, וכבעל מקצוע הוצב בחיל-הקשר והאלקטרוניקה בתפקיד טכנאי מערכות אלקטרוניות. לאחר שירות של שנתיים, שבמהלכן הוענקה לו דרגת רב"ט, החליט יהודה לצאת לקורס קצינים. הוא השתתף בקורס וסיימו בהצלחה.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל, עלה יהודה עם יחידתו ללבנון. ביום כ"ח באב תשמ"ג (7.8.1983), נפל סגן-משנה יהודה בקרב בלבנון במלחמת שלום הגליל והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בקריית שאול. לאחר נופלו, הועלה יהודה לדרגת סגן. הוא הניח אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

בהערכת מפקדיו את אופן תפקודו כקצין נאמר: "הדאגה לפרט הדאיגה את מנוחתו גם כאשר לא היה בתפקיד. היעילות ודרך מחשבתו המקורית היו ממעלותיו הבולטות. מעולם הוא לא התעצל, לא התבטל. הייתה לו ביקורת עצמית גבוהה מאוד, חריפה ונדירה".

במכתב התנחומים למשפחה השכולה, כתב שר הביטחון: "הוא שימש דוגמה אישית לפקודיו ודאג לצורכיהם. יהודה היה קצין מעולה, יעיל, בעל מחשבה מקורית ואהוב על מפקדיו ופקודיו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה