תפריט נגישות

טוראי יחיאל סויצקי ז"ל

יחיאל סויצקי
בן 19 בנפלו
בן אלקה והרצל
נולד ברוסיה
בכ' בחשוון תר"צ, 23/11/1929
שרת בחיל הקשר והתקשוב
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בתשרי תש"י, 11/10/1949
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן הרצל ואלקה. נולד ביום כ' במרחשון תר"ץ (23.11.1929) בעיר ז'יטל על-יד סלונים שברוסיה. למד בבית ספר יסודי. כמה שנים אחרי שנתיתם מאביו פרצה מלחמת העולם השניה והגרמנים, אשר פלשו לפולין, רצחו את אמו - והוא אז בן י"ג.

אחרי שהגרמנים חיסלו כליל את הגיטו הצטרף לפרטיזנים. יחד אתם היה מעביר לילה לילה יהודים מעיירה אחת למחנה מתוך מסירות נפש ואמץ לב. אחרי גלגולים שונים מתוך בדידות, סבל ועוני הגיע לקרקוב ושם הצטרף להכשרה כדי לבוא לארץ. לבסוף, בשנת 1946, הגיע לארץ יחד עם עולי האניה "ספציה". בתוך חברת ילדי- הפליטים, אשר אתם עבר את כל הדרך הארוכה, יצא לאושה ושם סיגל לו את השפה העברית עד מהרה ונתחבב על כל אנשי הקבוצה. סבל מאד מחוסר אוירה ביתית ואף על פי כן סירב לקבל את הזמנה דודו בארגנטינה לבוא אליו ולהיות סמוך על שולחנו; תשובתו היתה, כי נמאסו עליו חיי הגלות והנדודים ומקומו במדינת ישראל. אחרי שנה עבר לתל אביב ומצא לו את ביתו במשפחת דודתו. בבואו העירה החל לומד בבית- ספר תיכון של ערב והתחיל עובד בדואר, בו למד להיות טכנאי-טלפון.



בהגיע תורו לשירות בצה"ל סופח לחיל-הקשר. כל אותה תקופה נשא את נפשו ללימודים ולהשתלמות אבל זמן מועט לפני שחרורו נפצע קשה בשעת מילוי תפקידו, וכעבור שלושה ימים, ביום י"ח בתשרי תש"י (11.10.1949), מת מפצעיו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בנחלת יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה