תפריט נגישות

טוראי יפה שיינדל בלנדר ז"ל

יפה בלנדר
בת 18 בנפלה
בת סוניה ושלמה
נולדה בגרמניה- אשווגה
בכ"ה בחשוון תש"ז, 19/11/1946
התגייסה ב-מארס 1965
שרתה בחיל הקשר והתקשוב חט' 5114 יחי' 374
נפלה בעת מילוי תפקידה
בכ"ז באב תשכ"ה, 25/8/1965
מקום קבורה: חיפה

קורות חיים

בת שלמה וסוניה. נולדה ביום כ"ה במרחשון תש"ז (19.11.1946) באשווגה שבגרמניה. בת שלוש היתה יפה כשהמשפחה עלתה לארץ בשנת 1949.

אחרי שסיימה את לימודיה בבית ספר יסודי המשיכה ללמוד בבית ספר תיכון על שם ביאליק בחיפה ושם סיימה את לימודיה, שהתיחסה להם ברצינות והצטיינה בהם. בעלת משמעת היתה ובלעה בצמא את דברי מוריה מרצונה להוסיף דעת. כשמה כן היתה - ולא רק ביופיה משכה את עיני כל כי אם גם יפי נפשה חיבב אותה על כל יודעיה, נעמית הליכות היתה, בעלת נימוסים ועדינה בכל יחסיה עם הזולת. בת שחוק טובה ומלבבת היתה נסוכה על פניה ותמיד היתה זהירה לבל תפגע באיש, כי אם להיפך - ועל כן אהבוה הכל.

חייה לא היו קלים ולבה היה שבע צרות למראה אחיה האילם והוריה האומללים הסובלים בשל כך, והיא ברוב טובה לא התעלמה מצרות אלו: היא רצתה להיות לעזר ולסעד לאחיה, בהשתדלה להבין לכל מחשבותיו ובנכונותה להיות לו לפה. בקבלה על עצמה את הטיפול באחיה מילאה את תפקידה במסירות ובאהבה - ובזה הסבה תנוחמים ללב הוריה, וביחוד לאמה אשר דאגה לאשרה ולשמחתה. ועל אף כל זאת היתה יפה מלאת חיים ואוהבת חיים ומעולם לא נשמעה מפיה טרוניה ותרעומת על הגורל. זמנה לא היה פנוי ובכל זאת מצאה פנאי להקדיש גם לחבריה ולידידיה. כשהגיע מועד גיוסה לא רצתה להשתחרר משירות החובה שלה (בגלל אחיה) והוא הדבר שעוד הגביר בלבה את הרצון לשרת, כי אמרה:" אם אחי לא ישרת את המולדת אשרת אני ברצון כפול"- ובמארס 1965 התיצבה וגויסה לצה"ל. אך כחמישה ירחים לאחר גיוסה, ביום כ"ז באב תשכ"ה (25.8.1965) נפלה בשעת מילוי תפקידה - ואתה חברתה לשירות, יאורה בנקובסקי. הובאה למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בחיפה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה