תפריט נגישות

טוראי שלמה דניאל ז"ל

קו"ח מספר יזכור משהב"ט


שלמה בן פאשה וחנה. נולד ביום י' בשבט תשט"ו (2.2.1955) בירושלים.
למד בבית-הספר היסודי חב"ד שבעיר. אחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון המקצועי עירוני ג' במגמת מסגרות-מכנית. שלמה היה נער חרוץ ואחראי. הוא הקדיש מאמצים רבים ללימודיו וסיים בהצלחה את הבחינות הקשות. משסיים את בית-הספר התיכון השתלם בקורס למורים מקצועיים בענף המתכת בטכניקום שבישיבת כפר-סיטרין וסיימו בהצלחה רבה. הוא אהב את מקצועו וקיוה שיוכל לעסוק בו אף במסגרת שירותו הצבאי. היה בן למשפחה מרובת-ילדים ולמד לחלוק את כל אשר לו עם הסובבים אותו, לעזור לכל הנזקק לסיוע. היה בן מסור ונאמן להוריו ועזר להם בעבודות הבית ובחינוך אחיו ואחיותיו.
שלמה גויס לצה"ל בפברואר 1974 והוצב לחיל-הקשר. לאחר הטירונות נשלח להשתלמות בקורס מקצועי במסגרת פלוגה של גדוד-קשר ארצי וסיימו בהצלחה. הוא ביקש לעבור לשרת בקרבת ביתו, כדי שיוכל להמשיך ולסייע להוריו, אך מבוקשו לא ניתן לו. שלמה השתלב היטב בחיי היחידה ורכש את אמון מפקדיו. מספר מפקד-היחידה: "כבר בתחילת דרכו ביחידה, בהשתתפו בקורס, השתדל שלמה להצליח ולהתקדם, ואמנם סיים את הקורס בציון טוב. לאחר-מכן, בעת ששירת באזור צמח, כבש את לב חבריו החיילים והמפקדים ִ בטוב-לבו, בכנותו וברצונו העז לעזור לזולת בכל-עת. גם בתפקידו הצבאי השתלב במהרה והצטיין."
ביום י"א באב תשל"ד (30.7.1974) נפל שלמה בעת מילוי תפקידו בצפון הארץ. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בהר-הרצל שבירושלים. השאיר אחריו הורים, שישה אחים ושתי אחיות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה