תפריט נגישות

רב"ט אילנה צ'ירבה ז"ל

דברים לזכרה

הספד / חברים של אילנה

הספד של המפקדת הישירה של אילנה, סרן דנה אבני
אלבום תמונות

איבגני, אוקסנה, אנה ובל היקרים, קהל יקר ואנשי צבא נכבדים.
נתבקשתי בשם המשפחה לומר כמה מילות הספד לאילנה היקרה שלנו, אך סירבתי בתוקף שאין איש דברים אנוכי.
אך ככל שעברו הדקות והשעות, הלב מנע ממני מלהישאר אדיש ומבלי שיאמר איזה פרח נקטף מאיתנו בטרם עת.
בתורה הקדושה כתוב: "במופלא ממך אל תחקור", כי נסתרות דרכי האל. כנראה שלעולם לא נדע איך טוהר כמוך הלך מאיתנו ולא ישוב.
אילנה היקרה, פגשתי אותך לפני שנה בחתונה של תומי ואנה, לא הכרתי אותך לפני וגם לא ידעתי איך לגשת אלייך, כשתומי ואנה ביקשו ממני להיות אחראי באולם ולנתב את כל האורחים, למעשה לא כ"כ ידעתי איך אוכל לעשות זאת, אך תומי אמר לי 'אל תדאג, אילנה תחבור אלייך ותסמוך עליה, הכל אצלה מאורגן ומסודר ולבטח תסתדרו שניכם.' וכמה אירוני, זה בדיוק מה שקרה, הכל היה מתוקתק כמו שצריך, כמו מעין פזל שלבסוף נוצרת תמונה מושלמת.
צחקת, רקדת, היית מלאה שמחת חיים, ובסוף הערב כשישבנו באתנחתא חשבנו לרגע, ושאלנו את עצמנו, יכול להיות שהכל הסתדר על הצד הטוב ביותר ? קראת לנו "צוות מנצח", אך מה הפלא? הרי זו את, דואגת שדברים ייעשו בצורה המושלמת ביותר, בהקרבה עצמית לאין סוף, ומבלי לדרוש תמורה אפילו לרגע.
אז איך זה בעצם שאת אינך איתנו פה היום ?
גם בשבת חתן לא הרמת ידיים, ישר נרתמת לעזרה. ותמיד עם חיוך רחב וניצוץ בעיניים, כמו שאומר - אני פה בכל זמן, וכמה שרק אפשר.
גם בצבא מספרים עלייך שתמיד היית ראשונה לכל דבר,
החברים מספרים עלייך שתמיד היית ראשונה לכל דבר ואיך שהיית עושה את כל המטלות שלך בשלמות מופתית וכמובן עם החיוך התמידי שעל פנייך.

אילנה היקרה,
מי היה מאמין שרק אחרי שנה לאחר מכן נצטרך ללוות אותך למקום מנוחתך האחרון.
הלב מסרב להאמין, כמו אומר 'זה רק חלום, תיכף נתעורר והכל יחלוף'.
ספיר הקטנה שנולדה זה עתה, כבר לא תספיק להכיר אותך, כשתגדל בע"ה ותשמע עלייך רבות לבטח תגיד, 'איך לא זכיתי לחסות בצל מידותיה העצומות והטובות'.
כ"כ אהבת את המשפחה שלך, הם היו כל העולם בשבילך.
ההורים שלך, אבא איבגני ואמא אוקסנה, שואלים את עצמם בכל רגע האם זה אמת שיד ימיננו, הפרח שכ"כ גידלנו וכ"כ אהבנו, לא יהיה איתנו יותר. אנה מחבקת את ספיר הקטנה ומביטה בה במבט שאומר 'עוד רגע קט ודודה אילנה לבטח מגיעה'.
ובל שהייתה כל העולם בשבילך, עוד לא בדיוק יודעת לאן נעלמה אחותה שהיא מאוד מאוד אוהבת.
איך אפשר לדבר עלייך בלשון עבר, הרי למול פנינו נגלה חיוכך הטוב ופנייך המאירים כזוהר הרקיע יודע אני שככה בדיוק תרצי שנזכור אותך.
פרח יקר, אנחנו כולם, משפחה, חברים ואנשי צבא נדאג לעשות לך את הכבוד האחרון שכ"כ ראוי לך, כי באותה מידה שנהגת בנו, ככה באותה המידה ננהג גם בך.
תפילתנו לאל עליון, ויודעים אנחנו שכמו ששמרת עלינו, המשפחה, בחייך, כך גם את תשמרי עלינו מלמעלה.
יש רק עוד דבר אחד קטן לסיום, שמוכרח אני להגיד לך באופן אישי, ובוודאי גם רבים הם האנשים שייצטרפו, מבקשים אנו ממך סליחה אם פגענו, הכאבנו וצערנו אותך במתכוון או שלא במתכוון.
ואני שעומד מולך פה היום, מרגיש את הצורך לומר לך, אמנם כבר מזמן איני בצבא ומשוחרר מזה שנים, אך בזה הרגע רוצה אני להצדיע לך על שנתת לי את הזכות להכיר אדם כמוך ועל דברים שגרמת לי להבין שצריכים הם להיות ולהעשות תמיד בחיוך, והדרת פנים שהיו סובבים אותך.
אילנה יקרה, תשכבי על משכבך בשלום ותהיה נשמתך צרורה בצרור החיים בגן עדן לעולמי עד.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה