תפריט נגישות

סמ"ר אליהו בן-שטרית ז"ל

מתוך ספר ההנצחה של בויאר

כריכת הספר

אלי בן-שטרית

נולד בכ"ט באדר תשי"ג, 16 במרץ 1953 בירושלים.
נפל בי' בתשרי תשל"ד, 6 באוקטובר 1973 בסיני.
בוגר מחזור תשל"א.

בשנות ילדותו הראשונות חי אלי בשכונת קטמון בירושלים. משעברה משפחתו לעיר-גנים החל ללמוד בבית-הספר "עיר-גנים". אלי היה תלמיד טוב ומוכשר גם בציור, והשתתף בהכנת ציור קיר בבית-הספר היסודי.
ב"בויאר" היה אלי תלמיד חרוץ ושקדן, אהוד על חבריו ומוריו. הוא היה חובב שחיה, והרבה לעסוק בתחביב זה. בבית-הספר נמנה עם חברי החוג הדרמטי וזכה לדברי שבח על כשרון המשחק שלו. חבריו אהבו את ביישנותו ואת חוש ההומור שלו. אלי אהב את הבית ודאג להוריו. בחופשות הקיץ עבד בקטיף במושב הסמוך ובניקיון דירות.
אלי רצה לשרת בקורס חובלים, אך נשלח ל"גולני", שם סיים בהצלחה קורס מש"קי רדיו והדרכת קשר. הוצע לו לשרת כמדריך בקורס, אך הוא התנדב לסיירת "שקד".
בסיירת התגלו כשרונותיו. למרות שלא היה גדול גוף, הצטיין בכל פעילות שהיתה קשורה בכושר גופני. מעולם לא התגאה בהישגיו. התייחס ברצינות לתפקיד, גילה הבנה רבה והיה בעל כושר הבחנה וניתוח. גם בסיירת שמר על הנימוסים שרכש בבית, סייע בשקט לחברים ומילא את הוראות מפקדיו בשלמות. אלי זכה ב"אות השירות המצטיין" על פעילותו המבצעית.
בחופשות סוף השבוע נהג לעבוד במאפיית "אנג"ל" במשמרת הלילה.
ביום הכיפורים תשל"ד שירת אלי בבסיס שבין המיתלה לתעלת סואץ. בשעה הראשונה של המלחמה נהרג בהפצצת מטוסים, כשהוא עומד על נגמ"ש, ומנסה להשיב אש לעבר המטוסים התוקפים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה