תפריט נגישות

סגן אשר (אשי) אליעד ז"ל

לזכרו

אשר אליעד ז"ל

אלבום תמונות

אשר נולד בינואר 1947 בקרית חיים. משעברה המשפחה לחיפה בהיותו בן 10 החל לימודיו בביה"ס "ליאו באק" אשר בו גם סיימם בהצטיינות. השתייך לתנועת ה"נוער העובד" ובה מצא חיי חברה מגוונים אשר משכו את לבו ועוררו בו רגשי אהבה לזולת. בתקופת לימודיו ידע לקיים יחסי ידידות עם חבריו ללימודים ולתנועה ובמרוצת הזמן הפך להיות אחד מעמודי התווך בחיי החברה של ביה"ס. יזם וארגן עזרה לישובי הספר בחופשות, השתתף בהוצאת בית הספר, כתב שירים וספורים ואף עטרו בציורים עליזים.
היה מנגן בגיטרה שקולו הערב מלווה נגינתו. ב-1965 גויס לצה"ל ובתום הטירונות הוצב לקורס אלחוטאים ולאחר מכן הגיע לקורס קצינים, המשיך בקורס לקציני קשר ואלקטרוניקה ועלה לדרגת סגן משנה ונבחר לשמש כמדריך מקצועי בבי"ס של חיל הקשר. במלחמת ששת הימים, ביום הרביעי לקרבות נפל על רמת הגולן בגיזרת תל קציר. דרגת סגן הוענקה לו לאחר שנפל.
שיר שכתב אשר אליעד במאי 1963 (בן 16)
הרוח נושבת לאט
לוטפת פנים יגיעים
והערב צונח לאט
עוטף פני משלט חילים.

עת חפצה התופת את פיה
ןמשק כדורים יהלום -
יסתתר לו ירח ממעל
ופניו עטורים ביגון.

עת תידום זעקת הקרבות
ומשק כדורים אט יגסוס
יעל בהדר ירח במרום,
כי פניו מועדות לשלום.

כותב אשר השמיניסט בחבור על הנושא: "תפקידי הנוער בחברה הישראלית: הרי תפקידו הראשון במעלה של הנוער שלנו הוא ליצור לעצמו אידיאלים פטריוטים למען תחזק מדינתנו במלחמה נגד המתנכלים לה. תפקידו של הנוער לטפח את האמונה בכוחו של צה"ל, ומאידך גיסא לסייע לו, להתנדב לחילות הקרביים ולא להרתע מלקבל אחריות בקשר לתפקידים. על הנוער לגלות נכונות להגן על מדינתנו ולפעול בכל רגע שידרש.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה