תפריט נגישות

סמ"ר נדב דהן ז"ל

קו"ח מספר יזכור משהב"ט


בן אסתר ושמואל. נולד ביום י"א בסיוון תשכ"ו (30.5.1966) בבית שאן. נדב החל לימודיו בבית-הספר היסודי 'מאיר' המשיך בחטיבת הביניים 'כדורי' וסיים בבית-הספר התיכון המקיף הכללי אורט בבית שאן, במגמת חשמל.
בתחילת חודש מאי 1984 גויס נדב לשירות חובה בצה"ל. הוא עבר טירונות והוצב בחיל-הקשר. נדב, שבלט בכישורים טכניים גבוהים במיוחד, נשלח בתום הטירונות לקורס קווני שדה. הוא סיים את הקורס בציונים טובים, קיבל דרגת רב"ט ונשלח לשרת ביחידת הקשר במפקדת פיקוד הצפון. לדברי מפקדו: "נדב היה חייל אחראי ומקצועי ועבודתו היתה ללא דופי". ביום העצמאות הוענקה לנדב תעודת חייל מצטיין. לקראת שחרורו קיבל נדב אישור מיוחד לצאת לקורס מצילים. הוא המשיך למלא תפקידו ביחידה במסירות ובשעות הפנאי התאמן על-מנת להצליח בקורס.
נדב היה ספורטאי מצטיין, ובכל רגע פנוי התאמן בשחייה, בריצה ובהרמת משקולות. הוא התעניין ועקב אחרי שחקנים בינלאומיים באמצעות הטלוויזיה והעיתונות. הוא ניחן בטוב לב נדיר ונהג לעזור לכל מי שהיה זקוק לעזרה, ובמיוחד עזר לאחיו בעבודתם. כל זאת עשה תמיד ללא תמורה, ומבחינתו זה היה תנאי. חלומו של נדב היה לנסוע לים הצפוני ולעסוק שם בדיג, לחזור לישראל, להתגייס למשטרה ולעסוק בבילוש.
ביום ט' בניסן תשמ"ז (8.4.1987) נפל נדב בעת שירותו. נדב נפטר מסוג נדיר של דלקת קרום המוח בבית-החולים 'העמק' בעפולה והובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בבית שאן. הותיר אחריו הורים, שלוש אחיות - מרים, עדנה ומיה וארבעה אחים - נסים, רפאל, עפר ואושר.
במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "נדב ז"ל היה חבר ורע לחיילים ביחידתו, עזר להם בשעת הדחק. דמותו הדומיננטית היתה תמיד במרכז. זכרו של נדב ילווה אותנו תמיד".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה